lørdag den 11. april 2020

Det var vel godt med motion / The exercise was good, I guess

Jeg havde set på nettet at der holder mange fly parkeret i Københavns lufthavn lige nu, fordi der stort set ikke er nogle fly i luften.
Så i går tænkte jeg, at NU ville jeg ud og se dem! Det var dejligt vejr, og jeg tænkte, at de nok var nemmest at se ude fra Kystvejen.
Så derfor cyklede jeg "lige" en tur rundt om lufthavnen. Ved ikke helt, hvor langt det var, men jeg så ingen fly før jeg havde cyklet næsten hele vejen rundt og var ved vestsiden og langt væk kunne se nogle fly. Det er jo aldrig man ser sådan noget!

On the internet, I saw how many planes are parked in Copenhagen airport right now, since there are hardly any planes flying anywhere.
So yesterday I thought that NOW was the time to go see them! The weather was beautiful, and I guessed they would be easier to see from the road along the coast.
So that's why I "just" took a ride around the airport. I don't know what the entire distance was, but I didn't see any planes until I came almost all the way around the place, west of the airport. From there I could see some planes in the distance. You never get to see stuff like this!
Jeg var jo på vej hjem og næsten kommet hele vejen rundt, da der begyndte at dukke flere fly op som bare holdt der.
Det gik langsomt op for mig, at man såmænd nok ville kunne se dem fra Flyvergrillen, og så cyklede jeg derhen.

I was on my way home, and almost through my route, when more planes turned up, just standing there.
I slowly realized that these planes might very well be visible from the "Flyvergrill", and so I biked there. 
Og der holdt de! En meget lang række af parkerede fly på den bane, hvor de normalt lander eller letter.
Jeg følte mig totalt dum at cykle den kæmpelange omvej, når jeg nu bare kunne have GÅET derhen!
Men hvad. Det var alligevel dejligt at cykle, og jeg så endda en lærke! Der var en hel del lærker i luften, men de er altid så svære at få øje på, så det var sjovt at se en!
Næste gang - HVIS jeg får lyst til at se på flyene igen - så tror jeg nok jeg bare går derhen......

And there they were! A very long row of parked planes on the lane where they usually land or take off.
I felt so very stupid riding this ginormous way around, now that I could have just WALKED there!
Anyway. It was nice riding my bike, and I even spotted a lark! There were quite a few larks in the sky, but they are so difficult to spot, so I was happy to find one!
Next time - IF I should feel like watching the planes again - I guess I'll just walk there......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails