lørdag den 23. marts 2024

Jeg er snart nødt til at strikke et sjal / I will soon have to knit a shawl

Min kollega som flyttede til Island, og som ELSKER lyserød, skal snart forsvare sin Ph.D. I Lund. Jeg er halvdelen af hendes vejledere og selvfølgelig skal hun have et sjal i gave! (Det er faktisk værre at jeg også bliver nødt til at holde tale for hende. Og ikke kun tale om hvor meget jeg savner hende og hvorfor hun dog ikke bare kommer tilbage!) 
Nå. Men nu har jeg fundet garnet til hendes sjal! Lyserødt yak-garn som jeg faktisk købte på Island engang, og noget virkelig smukt håndfarvet fra Susses Spindehjørne. Jeg tror det bliver så godt!
Der er en måned til at strikke. Jeg tror det nok skal gå. 

My colleague, who moved to Iceland and who LOVES pink, will have her Ph.D. defense soon. In Lund. I am half of her supervisors and of course she will get a knitted shawl! (What's worse is that I will also have to hold a speech. And not just talk about how much I miss her and why couldn't she just come back?!)
Well. But now I've found the yarn for her shawl! Rose yak-yarn that I actually bought when in Iceland once, and some really pretty, hand-dyed yarn from Susses Spindehjørne. It will be so pretty!
I have a month to make this. I'm sure I'll make it. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails