lørdag den 19. december 2009

Åh - som jeg dog ikke gider....

Se godt på det her billede.... Se så her på Fridas billede, og kig på mit billede igen.
Du kan godt se det, kan du ikke?
Den dér måde, "min" skulder ligesom går nedad mod halsen, mens Fridas trøje fint buer opad til halsen?
Suk. Jeg kan lugte noget optrevling.
Lige nu er jeg SÅ træt af at skulle strikke de der sølle 3 julegaver. For jeg har fundet det nuttedeste mønster på en babytrøje til den lille pige, der (imod min planlægning) allerede har stukket hovedet ud i verden. Og jeg har det fineste, lækreste Drops Delight, købt inden prisen stiger. Jeg ville SÅ meget hellere starte på noget nyt!

4 kommentarer:

  1. Surt med optrevling, men julen står meget snart for døren! Så mon ikke det bliver nødvendigt , kender ellers alt for godt glæden ved at opstarte nye ting. Er spændt på at høre din mening om Delight´en. Nu strikker jeg selv i den og er ikke imponeret.

    SvarSlet
  2. Jamen, du har helt ret! Jeg trevler også op, så den kan blive klar (og god) til jul.
    Hvis (når) jeg engang igen skal lave en islandsk sweater, så bliver det med opskrift, som jeg (næsten) ikke laver om. Det lover jeg! (eller sådan noget...)
    Jeg har ikke strikket i Delight endnu, men foreløbig synes jeg, nøglerne virker meget, meget lækre og bløde. Vi får se....

    SvarSlet
  3. den skulle nu ikke være så svær at regne ud. mönster er altid deleligt med 8,indtagninger er lavet ved at strikke sammen de 2 förste masker i hver mönsterrapport, på dame og börnetröjer er der 6 indtagningsomgange jævnt fordelt på bærestykket og på herresweatre er der 5 indtagningsomgange, bærestykket på dametröjer har 45-50 omgange efter strl og herresweatre har 48-53 efter störrelse og indtagningsomgangene fordeles nogenlunde jævnt dog med flere omgange inden den förste indtagningsomgang og så må placeringen naturligvis justeres lidt efter hvor det bedst passer ind i mönstret.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Frida - jeg er så GLAD for at kende dig! Ganske særligt lige nu, hvor det handler om min svogers sweater. (Men altså også ellers...) Tusind tak for hjælp og opmuntring.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails