søndag den 9. marts 2014

Begrænsninger / Limitations

Det har været den første uge af mit nye liv som færdig. Det har været en meget interessant uge, og jeg har sandelig lært noget nyt......
Efter de første 3 dage, hvor jeg tilbragte hver ny dag på en ny børneafdeling på forskellige hospitaler, og lige toppede med at bruge den sidste eftermiddag sammen med en masse mennesker jeg ikke havde set i mange år, nåede jeg faktisk grænsen for, hvor mange mennesker jeg kan være i kontakt med på få dage.
Dagen efter føltes min hjerne fuldstændigt kogt!
I går morges, da jeg blev vækket til et spørgsmål om jeg ikke kunne tage på arbejde, var det sådan set ok, men jeg kan godt mærke i dag, at det ikke er mange mennesker, jeg behøver.
Da jeg sad i kirken og et barn hostede, var jeg helt klar til at undersøge det, og da jeg bagefter tog ud til Langelinie og sad i solen og strikkede i en halv time, helt alene midt i strømmen af mennesker lige på den anden side af vandet, var det bare så skønt......
Sol, vand og strikketøj! Det har bare været så smukt i dag!
Men altså. Det er faktisk interessant at man sådan kan ramme loftet! Med mine planer om at sidde hjemme lidt mere går det såmænd nok også. Så skal der strikkes!

It has been the first week of my new life as new pediatrician. It has been a very interesting week, and I definitely learned something new....
After the first 3 days, with a new children's department in a different hospital every day, I topped it when I spent the third afternoon with a lot of people that I haven't seen for years, I actually reached the limit for how many people I can relate with in a few days.
The next day my brain felt like it had been steamed!
Yesterday, when I was woken by a question about whether I could go to work, it was okay, but I clearly feel today how I'm not in need of meeting a lot of people.
Sitting in church today, a child was coughing, and I was totally ready to pull out a stethoscope and examine it. Afterwards I went to the harbor, sitting in the sun knitting for half an hour. It was just wonderful! Sitting alone in the stream of people just across the water.......
Sun, water and knitting! It has been a beautiful day!
But really. It is kind of interesting, reaching the limit like that! I do think, though, that my plans of sitting at home a bit more will help everything going smoothly. And I'll knit!

12 kommentarer:

  1. Der er virkelig ikke noget at sige til, hvis du har ramt loftet. Tænk lige på hvad du har mestret. Det er ikke småting. Heldigvis er der udsigt til en uge med gode temperaturer, så hvis du er heldig kan du måske få nogle solbeskinnede strikketimer i total ensomhed, mon ikke det er lige hvad der skal til. God og forhåbentlig fredelig søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Næh, der er ikke noget at sige til det. De næste uger bliver også fredeligere uden helt så mange timer og hospitaler. Solen må meget gerne blive hængende her!

      Slet
  2. Det har jo været et bombardement i hovedet, så jeg forstår godt hvis du er mæt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes ellers selv, jeg er ret god til det med mennesker. To af afdelingerne var velkendte, men summen var åbenbart for meget. Lidt som at have 3 børn på ferie i flere dage samtidig.....

      Slet
  3. Jeg forstår godt du ramte loftet, du har jo haft en del at se til. Det er ikke dårligt strikke med udsigt til Holmen badet i sol :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var bare så fint. Også selv om jeg strikkede den anden vej. Ind mod kastellet. Solskinnet var fantatisk!

      Slet
  4. Så er det jo godt at du kan koble af med lidt strik ;) Tillykke med din nye titel :)

    SvarSlet
  5. I'm glad you are taking the time to just sit and knit. Being a doctor is serious work :) Really, Christine, it all sounds so wonderful, even reaching your limit. It's challenging and rewarding and fulfilling. But thank goodness for all that yarn in your house, and all the yarn in all the knitting stores in all the world . . . . !

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh - I think yarn is cheaper than therapy in the end.... ;-)

      Slet
  6. Aller først lige et sent tillykke herfra med milepælen- kan se at jeg overhovedet ikke følger med pt- men super dejligt at du nåede så langt- og det med 3 jobs det er da bedre end for lidt :-)- jeg håber det bliver rutine efterhånden- og at du på et tidspkt vænner dig til konstant skift ml. kollegaerne- for jeg går ud fra at patienterne oftest skifter rimeligt hurtigt :-) og ellers lyder det dejligt med sol og strik på langelinje... det der med at være omgivet af mennesker og smuk natur uden at skulle levere det er bare herligt af og til..og giver dejlig energi synes jeg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. I denne uge virker alting allerede meget, meget fredeligere. Det er dejligt! Men du har ret. Man får rigtig meget godt ud af at være sammen med så mange mennesker. Både, når man skal have dem til ikke at skrige, så man kan høre noget, men også, når de går rundt på den anden side af havnen......

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails