fredag den 28. marts 2014

Jeg blev virkelig glad / I got really happy

Planen var, at min tempelblomst skulle blive færdig, vaskes, tørres og SÅ vises frem her. Men det viste sig, at jeg bare elskede den så højt, så snart den var hoppet af pindene, at den altså bare blev foreviget på badeværelset. Beklager diverse rodede objekter på billedet.......
Det var jo noget spændende, om den overhovedet blev god!
Længden, der er forlænget med et halvt blad, er blevet rigtig god. Den passer bare perfekt, og farven er lige mig.
Lidt fakta? Den er strikket i Rowan felted tweed sammen med 2 tynde tråde cashmere/silke købt engang på Fanø. Ialt 515 gram (den var godt nok også lidt tung til sidst!). Da jeg nåede til ærmerne, fik jeg ikke lige læst, så de er strikket i 2x2 rib istedet for 3x3 rib som der står i mønsteret. Det kan jeg nok leve med.
Måske får I nogle bedre billeder i sollys og sådan i løbet af weekenden!

The plan was to finish, wash and dry my temple-flower, and THEN show it here. But it turned out I just loved it so much as soon as it got off the needles, and had to take a photo in the bathroom right away. Sorry about all the not-so-tidy stuff......
It was very exciting whether it would turn out nicely at all!
The length (half a leaf longer than the pattern said) is just fine. It fits perfectly, and I love the color.
A few facts? It's made with Rowan felted tweed held together with 2 thin threads of cashmere/silk that I bought on Fanø some time back. A total of 515 grams (it was a bit heavy knitting the last rows!). When I did the sleeves, I didn't read the pattern and did a 2x2 ribbing instead of a 3x3 ribbing. I think I'll live fine with it.
Maybe you'll have some better photos in sunshine and such during the weekend!

24 kommentarer:

  1. Sikke luksusgarner, der ser rigtig lækker ud:-) Måske man skulle gå i gang?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg var selv ret bekymret for resultatet, men kan kun anbefale den.

      Slet
  2. Den er rigtig god til dig. Tror du længden holder når den er vasket?
    Dejligt er det at den endelig er færdig, lige klar til foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er blevet en smule længere efter vask, faktisk. Men ikke for meget. Foråret kan bare komme an for min skyld!

      Slet
  3. Jeg forstår din begejstring - den er super flot - og i ser knaldhamrende godt ud sammen.
    god fredag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Tak i lige måde. God weekend!

      Slet
  4. Den blev bare så fin :) er så ked af min blev for stor, det er så lækker en model :)
    God weekend!
    KH Micha

    SvarSlet
  5. Rigtig flot - og fed farve! Jeg kan rigtig godt lide, at din udgave sidder forholdsvis tæt til i halsen. De fleste udgaver, jeg har set, er store og har afholdt mig fra, at gå i gang med modellen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg laver ret stram rib. Den er blevet en anelse løsere efter vask, men ikke meget.

      Slet
    2. Jeg kan nemlig heller ikke lide løse halsåbninger.....

      Slet
  6. Svar
    1. Tusind tak. Jeg var vildt positivt overrasket. Både en dejlig tempelblomst og et pænt billede!

      Slet
  7. Luksusgarn til luksusmodel. Hvor er det bare laekkert naar en model bare ryger lige ind paa hitlisten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bedste er, at alt garnet er købt på tilbud......
      Jeg er så glad for at den blev god!

      Slet
  8. Tillykke med den! Den er superflot. Hvad skal du så lave nu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Hmm - nu står den på et lille tørklæde, babytøj og min "tro flytter bjerge". Nå ja. Og strømper.

      Slet
  9. Den er skøn og farven er bare så fin til dig :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg er vild med farven!

      Slet
  10. Nuuuiii den er flot og farven er bare dig.

    SvarSlet
  11. Hvor er den fin, jeg synes det er en fin model og den er rigtig god i din farve

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails