tirsdag den 18. marts 2014

Jeg ved ikke / I don't know

Jeg har ingen anelse om, hvor mange liter mælk der er gået til denne lille trøje. Det er nok nogle stykker! (På den anden side - hvor langt går en baby på literen?)
Færdig er den ihvertfald. Det tog 95 gram og 4 dage, og den er - ih - så nuttet!

I have no idea how many liters of milk this little cardigan took. Probably a few! (On the other hand - how long does a liter of milk last in a baby?)
It's done. Definitely. Took me 95 grams and 4 days, and it's - oh - so cute!
Der er bindebånd indeni og udenpå. Meget praktisk, synes jeg. Mønsteret er virkelig sødt og nemt at gå til.
At der så er op til flere fejl i min udgave har jeg tænkt mig at leve med. Mest noget med forkert maskeantal hist og pist. Eftersom man ikke ser det, gad jeg ikke rette det.
Det er lidt værre, at jeg synes det er svært at sy retstrik pænt sammen. Især, når det veksler med glatstrik! Jeg kunne godt have ønsket mig, at det var blevet helt glat og pænt, men sådan skulle det ikke være. Det er nu også fint nok.......

It has tiny ribbons for tying inside and outside. Very practical in my opinion. The pattern is really cute and easy to follow.
My version actually has quite a few mistakes. I decided to live happily with this fact. It's mostly about a wrong number of stitches a few places. Since no-one will be able to see it, I didn't correct it.
It's a bit worse that sewing garter-stitch edges nicely is such a difficult thing. Especially, when it's alternating with stocking stitch! I really wanted the seams to be nice and flat, but that's not how it is. It is okay, though.......
Ærmerne er meget lange. Til gengæld kan man folde dem op, så den lille flæse sidder højere oppe. Også en fin detalje!
Der er alligevel nogle ting, jeg gerne ville have anderledes. F.eks. at strikke ærmerne på med raglan istedet for at sy dem i. Den kunne også være lidt længere i kroppen. Måske skulle jeg bare prøve igen?

The sleeves are very long, but you can fold them, making the little ruffle sit over the cuffs. Also a very nice detail!
There are some things I would have wanted differently. For instance I would like to knit the sleeves together with the rest of the cardigan instead of sewing them on. I would like it a bit longer, too. Maybe I should try again?

13 kommentarer:

  1. Hvor er den yndig. Fejl eller ej så skal den nok blive brugt. Sødt med flæser på ærmerne. Hvor langt en baby går på literen? Hmm vel til næste gang der er brug for mælkebaren. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok det mest præcise - til næste stop i mælkebaren!

      Slet
  2. Jeg synes også, at den er ret yndig.
    Jeg synes også, at det med at sy retstrik sammen, hvorefter der følger noget i glat, kan være svært at få så pænt, som man gerne vil have det.
    Men det er altså blevet en sød, lille trøje!

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin og detaljen med flæsen på ærmet er rigtig sød :))

    SvarSlet
  4. Den er yndig og en sødt med flæserne på ærmerne. Det er en god ide du har at prøve raglan. Hvorfor udsætte sig for sammensyning, hvis det kan undgås?

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, det er jo det! De der sømme gør heller ikke helt noget godt for den, synes jeg.

      Slet
  5. Hvor er den yndig. Heldig lille baby, der skal puttes i den.

    SvarSlet
  6. Det er virkelig fin - vil du lave den på bestilling? I såfald hvad vil prisen være? (I en str 74-80) ☺️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Desværre strikker jeg ikke på bestilling (selvfølgelig medmindre vi kender hinanden i virkeligheden og babyen er overdrevet nuttet....)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails