lørdag den 22. marts 2014

Indbegrebet af nuttet / The essence of cute

Der var et nøgle mælkegarn mere efter slå-om trøjen var færdig, og det skulle udnyttes til sidste dråbe......
Først strikkede jeg en hue efter min egen opskrift. Største størrelse på pind 3. Det tog 20 gram og endte med en størrelse, der vist lige passer til en nyfødt.
De sidste 30 gram blev til en lille vest, der sådan kom lidt ud af det blå. Den er strikket oppefra og ned, og halsen skulle egentlig have været med maskeantal fra en opskrift, men det endte alligevel med færre masker. I det mindste blev fordelingen af masker mellem ærmer og krop så fra en opskrift.
Den er blevet tilpas lang med det garn der var, og er vist også cirka til en nyfødt. Vesten endte på 35 gram og er en model, jeg godt kunne finde på at lave en anden gang, hvis jeg mangler en lille vest!

There was a skein of milk yarn left after finishing the cardigan, and I wanted to use every last drop of it......
First, I made a hat using my own pattern. The biggest size and 3 mm needles. Took 20 grams and ended up with a size suitable for a newborn.
There was still 30 grams left, and it was turned into a tiny vest that was improvised. Made top-down. The number of stitches for the neck should have been from a pattern, but I ended up with less. At least the proportion of stitches for sleeves and body were from a pattern.
It is just the right length after using all the yarn, and I think it would fit a newborn nicely as well. In the end, it took just 35 grams and it's a model I may use some other time if I'm in need of a little vest!
Her er alle delene sammen. De er altså nuttede med sukker på! Men nu må jeg hellere strikke min tempelblomst helt færdig, inden jeg går amok i mere baby-halløj........

Here are all the things together. Sugar-sprinkled cuteness! But I guess I need to finish my temple-flower completely before diving further into the baby-garment universe......

14 kommentarer:

  1. Ej, hvor er den lille vest altså kær!!!
    Det er et rigtigt sødt sæt, du har strikket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Vesten blev bare lige op og ned, så garnet rakte længst muligt. Men alting i den størrelse er bare såååå nuttet..... (Især, når babyen kommer indeni!)

      Slet
  2. Det sæt er ganske bedårende.

    SvarSlet
  3. Så heldige de babyer er som fødes i din omgangskreds, du når altid at berige dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne specielle baby er vist heldig ud over det sædvanlige.....

      Slet
  4. Ih saa nuttet. Jeg skal altsaa have et kig paa den der bog du fortalte om naar jeg kommer hjem. Det er jo simpelthen ikke til at staa for det der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn bog! Den hedder Blød Begyndelse (Eller Myk start på norsk).

      Slet
  5. sikke fint det er ..... jeg må vist prøve det mælkegarn .... det ser lækkert ud.
    forresten kom til at tænke på dig da jeg så den her http://www.zibbet.com/handmadefuzzy/artwork?artworkId=830543 må da lige være noget for en strikkeglad børnelæge :)
    hilsen Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Mælkegarnet kan varmt anbefales!
      Det strikkede stetoskop ser sjovt ud.

      Slet
  6. Great work, Christine! They came out really nice and look lovely with the sweater. Someone is super lucky get such nice soft and pretty clothes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Actually - I like it so much I'm thinking of keeping it..... Or knit some more with milk yarn! It is so nice!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails