tirsdag den 25. marts 2014

532

Tempelblomsten er snart færdig. Det er den altså! Den er et halvt blad længere end i opskriften, hvilket har medført lidt flere udtagninger og lidt flere masker.
Hver omgang tager uendeligt lang tid (sådan føles det altså!) og da jeg jo om bare 2-3 omgange skal lukke af og finde ud af, hvor ærmerne skal være, måtte jeg lige finde ud af hvor mange masker der dog kunne være?
Der er 28x19 masker. Femhundredetoogtredive.
Af en eller anden grund føles omgangene overhovedet ikke kortere efter jeg har regnet det ud!

The temple flower is done very soon. It is! It's half a leaf longer than the pattern, which means it ended up with some more increases and more stitches.
Every round takes forever (it surely feels like that!) and since I have to cast off in just 2-3 rounds and have to know where to put the sleeves, I had to find out how many stitches one round could possible add up to?
It's 28x19 stitches. Fivehundredthirtytwo.
Somehow the rounds don't feel any shorter after calculating that number!

15 kommentarer:

  1. Det er også mange masker. Godt du snart kan lukke af og strikke ærmer af forhåbentlig færre masker. :-;

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Kun 48 på hvert ærme! Det bliver en fest....

      Slet
  2. I'm doing that many stitches now on my citron! It takes fooooooorever . . :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I think that maybe it has the ability to slow down time!

      Slet
  3. Fnis- jeg kan lige som godt forstå dig der- meget godt du først har regnet på det til sidst :-) og den er da superflot- faktisk samme farve som render rundt med i templerne i Asien .. måske- :-) god tirsdag og resten af ugen til dig !

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er en lille smule mere brændt i farven en munkene. Trods alt. Ellers ville jeg nok vække en del opsigt!

      Slet
  4. Syns rigtig mange sukker over de maaange masker på Tempelblomst, men mon ikke målet helliger midlet. Rigtig mange har jo strikket og rost modellen. Den bliver vist også næste projekt hos mig, tror jeg :-)

    SvarSlet
  5. Mange masker, men den bliver forhåbentlig fin! Farven er fantastisk :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Du har jo været der og er kommet ud på den anden side.....

      Slet
  6. Den er altså fantastisk den farve - håber ikke maskeantallet tager pusten fra dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har lige fået lov at ligge i dag..... Men i morgen må jeg tage de sidste ture rundt!

      Slet
  7. Det er ikke altid klogt at regne for meget, men det ser ud til at blive umagen værd, for det er superflot og farven er vidunderlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det kan være godt at huske, at det hedder 'lykkelig uvidenhed'!!!!

      Slet
  8. åh kender det, har strikket to den ene til mig selv - desværre for stor og en til en veninde, som jeg frygter er blevet for lille, suk...
    Og vil bare have en til mig selv, på den igen :(

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails