fredag den 6. november 2009

Pretty in pink

Så er endnu 2 bamse-ting færdige. Denne gang nok mest henvendt til pige-bamserne...... Endnu en hættetrøje har set dagens lys - denne gang er hætten blevet noget mindre og mere passende (bortset fra, selvfølgelig, hvis bamsen har meget store ører....). Modellen er ikke helt god nok endnu - lommen er lige blevet lidt for bred denne gang, og ærmerne skal lige have en centimeter mere. Det må blive næste gang. Næste gang? Ja. Lige gyldigt hvor meget jeg hader bamsetøj lige p.t., så ved jeg jo godt, at næste gang Johanne spørger (og det gør hun jo garanteret!), så vil jeg IGEN tænke "Pfft - 10 stykker bamsetøj på 10 måneder? Det er jo ingenting - selv-FØLGE-lig kan jeg da lige lave det!" Lur mig, om jeg ikke til den tid igen sidder og turbostrikker bamsetøj i oktober, fordi jeg kun lavede max. 3 stk i løbet af årets første 9 måneder!
Den anden trøje er rester fra min egen bluse. Sådan noget selvstribende garn er jo yderst taknemmeligt til lidt hurtig-strik til bamser! Jeg synes, det ser ud af noget mere end det er.
En hurtig, nem trøje strikket oppefra og ned. Ærmerne er lige lidt vide, men pyt. Vi kalder det trompet-form! Trøjen er oveni lidt musikalsk, for en god del af den blev strikket til kor i onsdags. Når de andre stemmer øvede og min stemme bare ventede, så strikkede jeg.... Det er ellers på det strengeste forbudt, men med en plads på bageste række går det!
Dermed mangler jeg kun yderligere 2,1 stk. bamsetøj. Den lille vest med sokketern mangler nemlig kun nogle kanter ved hals og ærmer for at være helt færdig. Med lidt koncentreret strik i weekenden skal jeg såmænd nok nå det... Jeg har endda tænkt mig at opruste til pind 4 og 4½, så det går hurtigt. Jeg tænker snoninger......

2 kommentarer:

  1. åh, hvor bliver hun glad, bamsemoderen! dejligt glade tröjer.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Tak, Frida. Det er faktisk sjovt at lave bamsetøj, og jeg håber, det går som varmt brød.
    Jeg laver det til julemarked på den skole, hvor jeg også selv gik som barn.
    Jeg kan godt lide, der er lidt farver og mønster på - også selv om det bare bliver strømpegarnsmønster!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails