tirsdag den 29. december 2020

30

Årets allersidste par strømper er blevet færdigt! De her er jeg ekstra glad for, for de er nemlig til mig! Endda selv om jeg ikke har fødselsdag.......
Det er altid dejligt med nye strømper, især når man bruger dem hver dag hele vinteren og efterhånden slider dem op. (Eller kommer til at vaske dem på 60 grader. Ups. Det skal jeg virkelig lade være med at gøre med de her nye!)

This years very last pair of socks is done! I am extra satisfied with these socks, since they are for me! 
Even though it's not my birthday......
New socks are always lovely, especially when you use them every day all winter and over time wear them out. (Or by mistake put them in the hot wash. Woops. I really need to not do that with these socks!) 
Mønsteret blev udvalgt ud fra at det skulle være pænt, ikke alt for besværligt at strikke og se godt ud i håndfarvet garn. Kelpie opfyldte de krav glimrende, og jeg fortryder ikke at jeg købte det mønster. 
Det er mærkeligt, ikke? Jeg har SÅ mange bøger med strømpeopskrifter, og alligevel går jeg på Ravelry for at finde et mønster! 
Garnet hedder Dream in Color Smooshie with Cashmere, og det er virkelig lækkert, med lidt cashmere. Det er også lige en anelse tykkere, så jeg kunne måske godt have taget en størrelse mindre. Men 72 masker på pind 2,5 passer nu en gang godt til mine fødder. Garnet er købt engang jeg besøgte min søster og jeg bestilte det over nettet. 

The pattern was picked using the criteria that it should be pretty, not to difficult to knit and look good in hand-dyed yarn. Kelpie met these demands very well, and I don't regret buying it. 
It is strange, though, how I have SO many books of sock patterns and still I go on Ravelry to find a pattern I like!
The yarn is called Dream in Color Smooshie with Cashmere, and it's really nice with a bit of cashmere. It is slightly thicker, so I might have made a smaller size. But for my feet, 72 stitches on 2.5 mm needles work perfect. I bought the yarn in a webshop some time when I visited my sister. 

Mønsteret er ret enkelt, men fint. Jeg brugte 105 gram garn til mine fødder, og jeg glæder mig til at gå med dem hele dagen!

The pattern is kind of simple, but pretty. I used 105 grams of yarn for my feet, and I'm looking forward to wearing them all day!

2 kommentarer:

  1. Hold da op de er fine- både det søde mønster og de skønne farver.
    Det er altså også imponerende, så meget du når at strikke.😊

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails