torsdag den 10. december 2020

Prinsessen i tårnet / Princess stuck in a tower

Min niece er gået i selv-isolation inden hun skal på juleferie i USA om lidt over en uge. 
Det ville være helt vildt for træls hvis hun lige skulle blive smittet og ikke komme af sted, så lige nu har hun så et par værelser her. Der er sat et bord op i biblioteket (rummet med bøger) så hun har et sted at sidde.
Det er meget underligt at have en gæst som man ikke rigtig ser - eller MÅ se, for den sags skyld. Jeg er virkelig bange for at tage noget virus med hjem til hende! Men nu gør alle hvad de kan, så hun kan få lov at være sammen med familien over julen. 
Det er også meget underligt med mad og sådan. Jeg plejer at komme halvsent hjem, og er rigtig god til at have portioner i fryseren som bare kan komme i mikroovnen. Men der er mere eller mindre kød i det hele, så det holder ikke rigtig til en vegetar. Jeg har et par dage fri nu (og NYDER DET!) og må hellere oppe mig, så hun kan få noget ordentlig mad, så hun holder op med at skrive til sin mor at hun KUN får tortellini hjemme hos mig....... (Men måske forstår hun så, hvorfor jeg i hverdagen har "nem" mad?)

My niece has gone into self-isolation before going on Christmas vacation in a bit over a week. 
It would be so sad if she got the virus and couldn't go, so right now, she is staying in a couple of rooms here. I placed a table in the library (the room with the books) so she has somewhere to sit. 
It's very weird having a guest that I'm not really seeing - or CAN see, to be honest. I'm really scared that I might take home the virus to her! But now everybody is doing what we can to make her spend Christmas with her family. 
It's also really weird with food and stuff. Usually, I get home quite late, and I'm really good at having portions in the freezer that can go in the microwave oven. But most of them are with meat, which doesn't work with a vegetarian. I have a few days off now (I'm ENJOYING IT!) and I guess I need to pull myself together and cook proper food, so she can stop writing her mom that she ONLY gets tortellini at my place..... (But maybe she understands, why I normally eat "easy" food?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails