tirsdag den 27. juni 2023

Meget spontant / Very spontaneous

I sidste uge spurgte min niece hvad jeg så skulle lave i min ferie? Jeg svarede, at den første uge skulle jeg ingenting, den anden uge skal jeg på ferie med min kirke. 
Det med "ingenting" var hun ikke så imponeret over. Specielt ikke når hun nu har siddet hjemme hos mig nogle uger og lavet lige præcis det. Jeg var relativt nem at overtale til at tage på ferie, faktisk, især da vi fandt en billig afbudsrejse til Prag. Så nu er vi her! I går startede vi dagen med at gå op til slottet. Her er det fra bagsiden. Det er smukt!

Last week, my niece asked me what I'll be doing during my vacation? I answered, that for the first week I planned nothing, the second week will be spent with my church. 
The "nothing" part did not impress her. Especially since she has been sitting at my place for a few weeks doing exactly that. It was quite easy convincing me to go on a vacation, to be honest, especially when we found a very cheap holiday in Prague. So now we're here! Yesterday, we started by walking up to the castle. Here it is from the back. It's beautiful!
Min niece strikker også, so det var nemt at overtale hende til at tage i en garnbutik. Vi fandt "Yarn Queen" som fik os lidt væk fra turiststederne. 
En meget hyggelig butik, men overraskende nok var den fyldt med dansk garn! Det købte jeg ikke. I stedet fandt jeg noget lokalt, meget smukt luksus garn som kom med hjem.  

My niece is also knitting, so she was easy to convince to go to a yarn shop. We found "Yarn Queen", which took us out of the tourist places. 
A very nice shop, but surprisingly filled with Danish yarn! I did not buy any of that, but instead I found some local, very beautiful luxury yarn to take home. 
Om aftenen gik vi op til et andet slot (nu ruin) og nød den smukke udsigt! Her er virkelig fint og hyggeligt! Vi går utroligt meget, spiser dejlig mad og får smagt på den dejlige øl. Men mand, jeg har ondt i fødderne!

In the evening, we walked up to another castle (now ruins) and enjoyed the beautiful view! Prague is so pretty and nice. We walk a lot, eat good food and taste their beer. But man, my feet hurt!

2 kommentarer:

  1. Der er så smukt i Prag og ville jeg dog gerne tage en tur dertil igen. Jeg har været der 2 gange for efterhånden en del år siden - først med musikholdet på seminariet og anden gang med en skoleklasse, så det ville være dejigt, at tage derned som privatperson.
    Hvis du skulle mangle ideèr, Kan jeg anbefale Kölner Dom. I sidste uge var jeg i Düsseldorf - hvor min søn studerer - og Kölner Dom skulle besøges. Jeg var dybt betaget af den store smukke kathedral. De utroligt smukke vinduer, var fyldt med en utrolig detalje rigdom og størrelsen var imponerende :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh - det lyder også virkelig godt! Det må jeg lige huske.
      Mine oplevelser med Prag var gymnasiet eller nogle ture med arbejde. Det er dejligt at opleve byen lidt mere på ferie! Her er SÅ hyggeligt!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails