søndag den 29. oktober 2023

Amerikansk fodbold / American football

Min sidste aften i USA brugte jeg på min nevøs skole. De skulle have football kamp, og lige den aften skulle de fejre dem som bliver færdige til sommer. Der var plakater med billeder af afgående football-spillere, cheerleaders og dem der spiller i skolens garde (må det vel hedde?). Her min nevøs billede. Jeg var så stolt!

My last night in the US was spent at my nephew's school. They had a football match, and on that specific evening, they were celebrating the ones finishing school next summer. They had posters with the senior football-players, the cheerleaders and the members of the marching band. So here is my nephew. I was so proud!
Jeg har aldrig nogensinde set sådan en kamp før og kan slet ikke reglerne. Det så mest ud som om de prøvede at slå hinanden ihjel. Her varmer de op!

I've never watched a match like that before, and I have no clue about the rules. Mostly it looked like they tried to kill each other. Here they are warming up!
Cheerleaderne viste også hvad de kunne. Helt vildt imponerende som de lige kaster rund med hinanden!

The cheerleaders showed their skills. Really impressive how they throw each other around!
De afgående elever med følge fik lov at gå gennem denne her, hvor de andre fra holdene stod parade. Vores navne blev råbt op. Det var meget festligt at få lov at bare følge med hovedpersonen. 

The senior students with company got to walk through this parade that the other team members made. Our names were called on the speaker. It was fun just following the main person, my nephew. 
Før kampen spillede hans orkester så, og viste hvordan de kunne gå rundt i parade. Måske en smule forvirrende at se på, men man kunne virkelig se at de havde gjort sig umage og var dygtige!

Before game start, his marching band played and showed their skills. Maybe a bit confusing to watch, but it was very clear that they gave all they had and were really good!
Hver gang deres hold scorede, løb cheerleaderne forbi med flag så man så skolens navn. 
Altså - jeg aner ikke hvad det meste af det her gik ud på, og bare det at være med på en skole når man ikke selv har børn er som at komme ind i en helt anden verden, men det var så sjovt at være med til og jeg er virkelig glad for at jeg fik muligheden!

Every time their team scored, the cheerleader were running across with flags, showing the schools name. 
Well - I have no idea what the point was for most of this, and just being in a school when you don't have kids yourself is like entering an entirely different world, but it was so much fun being there and I'm really glad I had the opportunity!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails