tirsdag den 10. oktober 2023

Helt færdigt / All done

Sjalet er færdigt OG vasket nu! Det fik et bad i koldt vand med shampoo, blev tørret lidt i et sammenrullet håndklæde og spændt ud. 
Det tog en hel time at få det spændt ordentligt ud, men det blev ret pænt, synes jeg!

The shawl is done AND washed! It was bathed in cold water with shampoo, got dried in a rolled up towel and blocked. 
It took an entire hour to block it nicely, but I do think it turned out nice!
Så her er det så! Strikket i det lækreste, helt dansk producerede garn fra Stampager i kombination med håndfarvet silkegarn. Det var IKKE det billigste garn på Fanø, kan jeg bare sige, men så lækkert! 
Mønsteret er totalt improviseret over denne fine Karen Noe opskrift som jeg bare lavede som et trekantet sjal istedet. 
Det var en masse retstrik på pind 3. Jeg var bekymret for om jeg skulle nå det, så jeg har strikket alt hvad jeg kunne på alle togture! Og så blev det færdigt!

So here it is! Made from delicious, all Danish yarn from Stampager, combined with hand-dyed silk. It was NOT the cheapest yarn at Fanø, to be honest, but so soft and beautiful!
The pattern is totally improvised over this pretty Karen Noe pattern that I just changed into a triangle scarf instead. 
So it was a lot of garter stitch on 3 mm needles. I was worried about if I would be able to do it and knit all I could on all train rides. And then it got done!
Silkegarnet er tyndere en merinoen, så striberne ser næsten gennemsigtige ud. Silken er også lidt skinnende i modsætning til ulden. 
Og merino-ulden? Farverne er altså bare så fine i de blå og grønne nuancer! Jeg glæder mig til at give det væk på fredag. Jeg håber virkelig hun bliver glad, min kollega!
Sjalet vejer sølle 75 gram og er helt anderledes end andre sjaler jeg har strikket. Mønsteret var lidt svært i starten, men meget spændende at strikke. Jeg har ikke lige målt sjalet, men det har en god størrelse hvor det dækker ryggen uden at være alt for stort. 

The silk yarn is a bit thinner than the merino, so the stripes almost looks invisible! The silk is also a bit more shiny compared to the wool. 
And the merino wool? The colors are so pretty with the blue and green shades! I can't wait until I can give it away on Friday. I really hope my colleague will be happy with it!
The shawl only weighs 75 grams and is totally different from all other shawls I knit. The pattern was a bit difficult in the beginning, but very interesting to knit. I did not measure the shawl, but the size is enough to cover the back without being too big. 

7 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails