søndag den 1. oktober 2023

Lusket / Sneaky

Sjalet vokser stille og roligt. Det skal foræres væk om knap 2 uger, så det må gerne vokse lidt hurtigere! Det er lidt lusket, det her sjal. Der er mange pinde ret, som jo burde være virkelig let at strikke! Det luskede er at jeg tager ud i begge sider af de to halvdele på hveranden pind. Det er virkelig let at glemme en udtagning (jeg har allerede prøvet det nogle gange) så jeg sidder og tæller masker hele tiden, eftersom der jo ikke er noget mønster hvor jeg kan se hvis det ikke passer. 
Så selv om det næsten bare er retmasker, skal jeg alligevel have ro for at strikke det. Det er ikke helt nemt!

The shawl is growing steadily. I will be giving it away in 2 weeks, so it ought to grow a bit faster!
This shawl is a bit sneaky. There are so many rows of garter stitch, which should be so easy to knit! The sneaky part is that I'm increasing on both sides of the two halves every other row. It's so easy forgetting an increase (I tried that a few times already) so I'm knitting the stitches all the time, since this does not have too much pattern to show me if the number is not right. 
So although it's almost just garter stitch, I still need to sit quietly to knit it. It's not as simple as it looks!

2 kommentarer:

  1. Ja, det er jo for nemt at sætte en markør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er skam markører omkring de tre midterste masker! Og alligevel glemmer jeg at tage ud hvis jeg ikke tæller.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails