torsdag den 27. oktober 2011

Taknemmelig / Thankful

På vej til Paris startede jeg på et sjal. Ikke et hvilket som helst sjal. Næh, det skulle være fint og elegant, og gerne med lidt knopper (for nu har jeg glemt, hvor træt jeg bliver af at strikke dem...)
Ikke i et hvilket som helst garn, men mere om det nedenunder.
Sjaler er perfekte til flyture - de er interessante nok til at holde interessen og få tiden til at flyve afsted (he he), men samtidig fylder de ikke meget og kan nemt stoppes i en taske. Så der blev strikket godt og grundigt både ned og hjem!

On my way to Paris, I started knitting a shawl. Not any shawl. Oh no. It should be pretty and elegant and possibly with a touch of nupps (since I've forgotten how much I hate knitting them...) Not made from any yarn, but more on that below.
Shawls are perfect for flying - they are interesting enough to keep you occupied and make time fly (he he), but at the same time they take up little space and can be easily stuffed in a bag. So I knitted quite a lot going down there and back home!
På dette billede ser I grunden til sjalet. For nogle uger siden kom en af mine ældre kolleger (det må jeg gerne kalde hende - hun bliver snart 75, men virker godt nok vældig ung indeni!) og skulle tale med mig om noget.
Tænk - hun havde strikket for flere år siden og ville give mig garnet, hvis jeg ville have det! Om?
Så en uge efter fik jeg en ordentlig sæk garn, og det er skam fine, lækre sager! Uld og mohair og angora og alpaca mm.
Selvfølgelig skal hun have noget som tak, og jeg tror faktisk, at hun vil være glad for sjalet, strikket af hendes eget garn. (Hun skal også have golfkølle-hætter, men mere om det en anden gang....)
Et par flyveture mere, og så er det sjal såmænd nok snart færdigt....

This picture shows the reason for making the shawl. A few weeks back, one of my elder colleagues (I can call her that - she turns 75 soon, but is very young of heart, though) wanted to talk to me.
Can you imagine - she had been knitting several years ago and now she wanted to give the yarn to me, if I wanted it. If?
The after a week I received a very large bag of yarn, and it's good stuff! Wool, mohair, angora, alpaca and more.
Of course I'm grateful, and I want to make her something. I think she'll like the shawl, made from her own yarn. (I also want to give her golf-club hats, but more on that some other time)
A few more flights, and then I guess the shawl will be finished.....

4 kommentarer:

  1. Sikken et smukt sjal du giver som tak. Sødt af hende at tænke du nok kunne bruge hendes fine garn.

    SvarSlet
  2. Det er jo derfor vi kan samle til lager med god samvittighed ;O) Hvis man en dag bliver træt af lagerbeholdningen kan man altid glæde en anden. Og hvis den anden så kvitterer med et smukt sjal, ja så er det jo en ren win win situation ;O)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for din geniale ide: Jeg skal da lige have puttet et par flyveture på, så jeg også kan blive færdig med et par sjaler. Det ser iøvrigt smukt ud, så det vækker garanteret glæde.

    SvarSlet
  4. Kirsten - det er jo det! Folk bliver jo endnu mere glade, jo mere jeg køber, så jeg en dag kan give det væk! Eller noget.....
    Pia - tak.
    Susse - jeps. Flyveture hjælper voldsomt på strikketøjer!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails