søndag den 9. oktober 2011

Celia

Celia-blusen er færdig. Opskriften er velskrevet og detaljeret, og jeg lavede ikke frygtelig mange ændringer. Der blev lidt færre indtagninger til taljen (har aldrig været min stærke side) og lidt flere udtagninger over hoften.
Ærmerne digtede jeg. Efter 10 pinde glat tog jeg ind på hver 3. pind, og da jeg var færdig med det, lavede jeg hulmønster resten af vejen. Derfor blev ærmerne lange i stedet for 3/4.
Der er brugt 470 gram, dvs. lige over 4 bundter Madelinetosh Pashmina, købt her.

The Celia sweater is done. The pattern is really well written with a lot of details. I didn't change a lot. A bit fewer decreases for the waist (never my strongest side) a bit more increases over the hips.
The sleeves were made up. After 10 rows of knitting, I started decreasing on every third row, until I had enough decreases and continued with lace pattern for the rest of the sleeve. So I had long sleeves instead of the 3/4-sleeves in the pattern.
I used 470 grams, a bit more than 4 skeins of Madelinetosh Pashmina, bought here.
Den passer perfekt! (Men er selvfølgelig også prøvet på undervejs) De dér "Bust enhancement" vendepinde er fuldstændig geniale. Intet mindre. (Om ikke andet bør du købe opskriften bare for at lære at lave dem.)
Garnet er så usandsynligt blødt efter vask. Faktisk kan man ikke rigtig mærke, hvor huden stopper og blusen starter. Det bliver helt vildt dejligt at skulle bruge denne bluse hele vinteren!

It fits perfectly! (But of course I tried it on during the work) The "bust enhancement" thing is totally genious. Not exaggerating. (At least you should buy the pattern just to get that information.)

The yarn is so incredibly soft after a wash. Actually I have a hard time feeling where the skin stops and the sweater starts. I'm looking so much forward to using this all winter!

8 kommentarer:

  1. Jeg vidste det - vi skulle ha´ væddet for så ville jeg jo ha´ vundet - du blev jo færdig (griner)
    Den er rigtig fin og de der ærmer - TOP NICE ;O)

    SvarSlet
  2. Fin, fin sådan en vil jeg også have. Må hellere prøve når du nu frister med nye teknikker. (betyder nok ikke så meget for mig, da min bryststørrelse nok må siges at være - AAA)

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet skøn! Og den farve.. den er jeg helt vild med :-)

    SvarSlet
  4. Den ser virkelig, virkelig lækker ud! Mums!!!

    SvarSlet
  5. Skoent garn, og sikke en flot farve. Flot detalje med aermerne og kraven.

    SvarSlet
  6. Farven hedder "Tart". Er sjovt nok altid meget hurtigt udsolgt, så snart de lægger den på de virtuelle hylder, så jeg var lige meget heldig.
    Tak for alle jeres kommentarer. Jeg har haft den på i dag, og jeg ELSKER den!

    SvarSlet
  7. Ja den er rigtig sød. Mønsteret på ærmerne gør den helt speciel. Jeg er allerede i gang med at udtænke et alternativ med knapper foran og måske (eller ikke) en anden krave. Hyggeligt at møde dig på Fanø!

    SvarSlet
  8. Karen - det lyder spændende! Det var rigtig hyggeligt at møde dig.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails