fredag den 14. oktober 2011

Sæbe / Soap

Da jeg var i USA sidste gang for at besøge søster og familien, havde min niece på 9 lavet en gave til mig. Den var pakket fint ind i cellofan med strenge ordrer om, at den først måtte åbnes, når hun kunne overvåge det. (Hun bruger børnestavning og staver derfor som en brækket arm, men det er ufatteligt underholdende at læse.....)
Tilfældigvis/heldigvis vågnede den unge dame rent faktisk, da jeg lige skulle rundt og se de nuttede, sovende børn. (Hvorfor er børn altid så nuttede, når de sover?) Så jeg fik lov at åbne straks, kl. 1 om natten, og fik den fineste, hjemmelavede cupcake-sæbe. Pænt lagt i en plastikform. Lavet af niecen selv og overbragt med besked om, at jeg skulle love at bruge den. Det var jo et nemt løfte at give! (Troede jeg) Da den sidste sæbe var til udskiftning, tog jeg låget af sæben.
Ved I hvad? DEN STINKER!!!!!!! Hvad der på pakken sikkert er beskrevet som "sweet scent" er den vildeste parfume. Så. Øøøøhhhhhh. Nu bliver den brugt så længe jeg orker. Dog med den tilføjelse, at jeg såmænd allerede har vænnet mig til den. (1-2-3-4-5, Moster er for nem!)
I dag er der iøvrigt kulturnat! Jeg tror dog, jeg holder mig til min tradition med Tivoli denne aften. Der er nemlig fint, nyt Halloween tema og næsten ingen mennesker. Måske en tur forbi Rasmilla også? Vi får se......

When I went to see my sister and her family in San Francisco in August, my niece had a present for me. Very beautifully wrapped and with strict orders on only opening the gift in her prescense. Fortunately she awoke when I was going around to see the cute, sleeping children. So I opened the gift at 1 a.m. - in the darkest night. It was a pretty cupcake-soap, formed by the niece, lying inside a plastic-container. She told me to promise her that I would use it. Easy promise, I thought! Until my last soap was ready to go and I took off the lid.
You know what? IT STINKS!!!!!! I guess the package said "sweetly scented", but it is a crazy perfume. So. Eeeeehhhmmmm. Now I'm using it as long as I can live with it. But I've already gotten used to it.
Today, by the way, is the night for "Culture night" with open shops and museums and lots of activities in Copenhagen. I think I'll stick to my tradition, though, and to to Tivoli and see the new Halloween theme. Maybe with a visit to Rasmilla afterwards? We'll se.....

3 kommentarer:

  1. Skidt med duften, det er jo tanken der tæller. Sødt af din niece, og flot lavet :-)

    SvarSlet
  2. Sødt af niecen sådan at tænke på dig :-) Kunne du ikke have klemme på næsen når du vasker hænder med den? *fnis* Den er ellers flot lavet.

    SvarSlet
  3. Jamen, jeg er skam også glad for den! Duften er heldigvis dæmpet en anelse efterhånden, så den får nok lov at leve et langt sæbeliv...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails