mandag den 3. oktober 2011

Kemo-hue / Chemo-cap

Oktober er brystkræft-måned.
Også i år!
Måske er dagens hue ikke verdens mest mærkelige, men tro mig. Kemoterapi eller ej, så kan den helt sikkert varme dejligt, og den fine lyserøde farve kombineret med sløjferne i snoningsmønsteret vil nok få én og anden til at tænke noget med brystkræft. Mon ikke?
(Kan man iøvrigt få for meget lyserødt hist og pist? Jeg mener det ikke....)

October equals breast cancer awareness month. Also this year!
Maybe the hat of the day isn't really very weird, but believe me; Chemotherapy or not, it will warm your head nicely, and the pretty pink color combined with the ribbons in the cabel pattern will make one or two think about breast cancer. Don't you think?
(Anyway - can you by any means have too many pink accesories? I don't think so....)

10 kommentarer:

  1. Den er virkelig fin og sød og vil varme dejligt:-)

    SvarSlet
  2. Glemte at spørge hvor du har opskriften fra? Jeg må vist strikke sådan én, så jeg kan gå og reklamere lidt for sagen:-)

    SvarSlet
  3. Den er bestemt fin. Den kunne jeg også finde på at lave til eget brug :-)

    SvarSlet
  4. Den hue er bare så fin. Jeg må da have strikket sådan en til vinter.

    SvarSlet
  5. Skoen hue. At oktober er brystkraeftmaaned var jeg ikke klar over.

    SvarSlet
  6. Hvor er den altså fin! Og sikke en god symbolik, der ligger i designet!

    SvarSlet
  7. Irene - jeg har fundet opskriften på Ravelry. Der er et link øverst, hvor der står "dagens hue".
    Jer alle - jeg var også ret vild med den. Både mønsteret og farven!

    SvarSlet
  8. I was happy to see you sharing my hat pattern here! Happy Knitting from Kim.

    SvarSlet
  9. Kim - you made a beautiful pattern!

    SvarSlet
  10. Thanks for stopping by my blog... :) Thanks for the kind words about this pattern.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails