lørdag den 1. oktober 2011

Forandringer / Changes

Fra i dag bliver mit arbejde lidt anderledes. Der er stadig store mængde snotunger, men arbejdstiderne rykker, så jeg skal sove lidt mere om natten, jeg får 1 aften mere hjemme om ugen og skal kun arbejde ca. 1 weekend om måneden. Ihvertfald her de næste par måneder, altså.
Jeg glææææææder mig! Udsigten til måske at være hjemme 2-3 aftener ud af 7 på en uge er skøn. Jeg må erkende, at 1-2 hjemmeaftener om ugen er for lidt. Måske er det alderen? Ihvertfald kan det da være, at Link-tæppet rykker lidt igen. For hækling foregår i sofaen. I min verden!
Ansvaret bliver så også lidt større, og jeg tror nok, sommerfuglene vil flyve frit i maven de første vagter, men jeg tror det bliver godt!
Og hvad har det så med wollmeise-garn at gøre, kan jeg høre jer tænke? Jo, det er såmænd det kommende sidste par strømper til nevøen. Han sagde, at jeg bare måtte bruge farver som jeg havde lyst, men jeg skal nok være sød..... Mon ikke alle de grønne og blå er spraglet nok til 2. G?
Denne lørdag byder jo iøvrigt igen på det fineste sommervejr. Jeg vil tage ud og se til Rasmilla og så iøvrigt nyde, at i dag er mit 10-års jubilæum som københavner. I denne lejlighed. Ikke dårligt!

From this day and the next few months, my work is going to change a bit. Still with plenty of children with cough and cold, but different work hours, leading to me staying at home one more evening during the week, giving me 2-3 evenings at home out of 7, instead of 1-2, which is too few. (Maybe it's my age?) I'll probably even get crocheting again, finishing the blanket!
I'm going to sleep at night, and only work 1 weekend every month. Responsibility will grow, though, and I think I'll be quite nervous the first few days, but in the end it will be good!
So - what's the connection with wollmeise? (Yes, I know your thoughts!) Well, that's just the beginning of the last pair of socks for my nephew. He told me that I could use as many colors as I liked, but I'll be good..... I think all these greens and blues will be colors enough for high school?
This Saturday comes with the most wonderful summer-warmth and sunshine. I'm going to see Rasmilla's new yarn shop and just enjoy that this day is my 10 years anniversary as a Copenhagener. In this apartment. Not bad!

5 kommentarer:

  1. Tillykke med jubilæet og lidt flere hjemmeaftner. God godt-vejrs-lørdag :)

    SvarSlet
  2. tillykke med det hele. Her tænkes der sit om at være kommet på landet - men ses frem til ordnede forhold, og forhåbentligt også snart et job

    SvarSlet
  3. congratulations on the 10 years and the changes! time at home to crochet is good :) the blue and green sock colors are beautiful.

    SvarSlet
  4. Ja, også tillykke herfra - godt gået blandt "københavner/frederiksberg - snuder" ;O)
    Det lyder godt med ændret vagtplan og mere ansvar, det er jeg helt sikker på du klarer!
    De der sokker farver, det er jo "Kirsten-farver", de kan kun bliver smukke ;O))

    SvarSlet
  5. Tak skal I have.
    Strømperne bliver for fede!

    Dorina - thank you. The socks are so bright and funny.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails