fredag den 7. oktober 2011

Strikke-kursus? / Knitting course?

Jeg er på kursus i 2 dage. Dejligt at sidde dér hele dagen! Selvfølgelig skulle der et strikketøj med. Idiot-sikkert, så jeg ikke skulle sidde og kigge ned.
Derfor kom min ferie-ven op af kurven, og jeg har nu næsten strikket det ene ærme på den dejlige og smukke "Celia". Ialt købte jeg 5 bundter, og det ene bundt er vist ikke samme indfarvning, men 4 bundter er på den anden side heller ikke helt nok....
Det 5. bundt bliver hulmønster på ærmerne, for så lægger man ikke så meget mærke til, hvis farven pludselig skifter lidt. Ret smart!
Når nu jeg er kommet så langt, mon så ikke jeg kunne gå hen og blive helt færdig? Det skulle være muligt.......

I am on a 2-days course. Nice to sit there all day! Of course I needed to bring a knitting project. Fool-proof, so I don't have to sit there and look down.
So my vacation-friend came out from the basket, and I almost finished the first sleeve on the lovely and pretty "Celia". In total I have 5 skeins, but I think one skein is a different dye-lot, and I really need to use more than 4.....
So the fifth skein will become the lace-pattern on the sleeves, because then you wont really notice if the color changes a bit. Very clever!
And now that I got this far, I guess I might be able to finish it? Should be possible....

3 kommentarer:

  1. Jeg tror på at 2 dages kursus for dig er rigelig tid til at få den færdig ;O)
    Jeg glæder mig til at se det endelige resultat! (lidt surt med 2 indfarvninger, men smart løsning på det problem)

    SvarSlet
  2. Med en aften på sofaen blev den færdig! Nu ligger den i vaskemaskinen. Er meget spændt på om den vokser.....

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat :)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails