lørdag den 15. oktober 2011

Tivoli

Det var kulturnat i går. Masser af mennesker i byen. Jeg holdt min tradition og gik i Tivoli. Hvor var det bare hyggeligt! Græskarmændene bød velkommen fra alle vinkler - også fra tagene!
Der var en del mennesker i Tivoli, men absolut ikke overfyldt. Faktisk lige tilpas.......

Yesterday was culture evening. Plenty of people around town, while I kept my own tradition and went to Tivoli to see their Halloween theme. It was so nice! Plenty of pumpkins everywhere. Both as pumpkins and men (are they called something with Jack O´Lantern or such? I'm not sure....) There were quite some visitors in Tivoli, but not too crowded. Just perfect.
Pjerrot var der, selvfølgelig, og de fæle hekse. Harlekin og Columbine var blevet taget til fange. Drama!
Jeg savnede mindste-nevøen fælt. Men jeg ved jo godt, at jeg savner ham som 2-årig, da han var lille og tilfreds med at gå og kigge på det hele. Eller som 4-årig, hvor han kun turde prøve nogle få ting. Jeg ved godt, at jeg snart ser ham igen, og at jeg endda skal i forlystelsespark med ham, hvor der også er halloween. Men altså. Den gule veteranbil så overhovedet ikke rigtig ud, når han ikke sad i den......

Pjerrot was there, of course. And the wicked witches! Harlekin and Columbine were captured. Great drama!
I missed my youngest nephew. Big time. But I know, that I really miss him being 2 years old, when he was small and happy just looking at all the lights. Or when he was 4 and didn't have courage for more than a few activities.
I know I'll see him again soon, and I'm even going to an amusement park with him and see all the halloween stuff. But still. The yellow olds-mobile didn't look right when he wasn't driving it......
Til gengæld - uden et barn ved siden af kunne jeg nyde en flæskestegssandwich og gå en langsom tur rundt over det hele. Kigge på det, som jeg ville se, og nyde dette fantastisk smukke syn på den anden side af søen.
Rasmilla nåede jeg ikke at besøge. Fik noget, der skulle ordnes derhjemme. Nød også at sidde i sofaen, for der går lidt dage inden der bliver tid til det igen!

On the bright side - without a child next to me, I could enjoy my roasted pork sandwich and take a slow stroll around all of Tivoli. Look at whatever I wanted, and enjoy this truly beautiful sight across the lake.
Didn't get around to visiting Rasmilla, though. Suddenly had something to fix at home. I also enjoyed sitting in my couch, because it will probably be a few days before I'll have time for that again!

4 kommentarer:

  1. Stemningsfulde og smukke billeder. Og du har helt ret nogle oplevelser får altså en ekstra dimmision med et barn ved hånden. Godt han snart kommer.

    SvarSlet
  2. Det ser enormt flot og stemningsfuldt ud.

    SvarSlet
  3. Jeg tror jeg må overveje en kulturnats aften i Tivoli et år. Det ser super hyggeligt ud ;O)

    SvarSlet
  4. Jamen - det var bare SÅ hyggeligt. Også uden nevøen (der jo er blevet så frygteligt stor nu, men bestemt gerne vil med i Tivoli igen....)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails