tirsdag den 8. januar 2019

1

Årets første projekt er færdigt! Strømper til mig. Så er året ligesom skudt i gang.......
Jeg startede godt nok på dem sidste år, men de tæller jo først det år de er færdige! (Altså. Her på bloggen)

This years first project is done! Socks for me. And with this, the year has really started........
I did start these socks last year to be honest, but they only count once they are done! (Well. Here on my blog)
Mønsteret er fra "Splendid Soles" bogen som jeg har købt fra Knitpicks. Det hedder Puget Sound Socks. Det var relativt nemt, men et virkeligt fint lille hulmønster! 6 pinde totalt og det lærte jeg jo ret hurtigt.

The pattern is from the "Splendid Soles" book which I bought from Knitpicks. The pattern is called Puget Sound Socks. It was kind of easy, and the lace pattern is pretty! 6 rows in total, which I learned kind of fast.
Garnet er helt specielt. Johanne har selv farvet det til mig i nogle farver jeg kan lide. Det er Drops Nord med alpaca, uld og nylon. Det blødeste strømpegarn.
Det er håndfarvet, og jeg elsker virkelig farverne. Jeg har haft dem på en dag, og de er virkelig skønne. De er strikket på pind 2,5 mm og jeg har brugt 90 gram ialt.

The yarn is something special. Johanne dyed it for me herself using colors I like. It is Drops Nord with alpaca, wool and nylon. The softest sock yarn.
It is hand dyed, and I really love the colors. I wore them already and they are really lovely. I used size 2.5 mm needles and I used 90 grams in total.
Der var også andre, der kunne lide farverne og garnet! Faktisk kunne hende på 4 RIGTIG godt lide strømperne og gad godt have sådan nogle. Hun kunne bruge dem som knæstrømper.....

There were other persons who loved the colors and yarn! Actually, the 4 year old REALLY liked the socks and she would love to have some. She could use them as knee-high socks........

6 kommentarer:

  1. Smukt arbejde, - både strikningen og farvningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - det er en fed farvning.

      Slet
  2. De er blevet lige nøjagtig som jeg forestillede mig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er virkelig sej til det med farver! Leg endelig videre.... <3

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails