torsdag den 31. januar 2019

At kæmpe med zombier / Fighting zombies

Det er meget, meget koldt her i Michigan lige nu. Faktisk så koldt, at universitetet for første gang i 35 år har aflyst undervisningen i mere end 1 dag!
Så i går sad vi mest inde. Med nevø og strikketøj. Jeg VILLE blive færdig med billede for forstykket! Det føles uendeligt der midt i billedet, og det var meget svært at mobilisere motivation, må jeg indrømme.

Michigan is very, very cold right now. So cold, actually, that the university cancelled the classes for more than 1 day for the first time in 35 years!
So yesterday, we were mostly inside. With nephew and my knitting. I WANTED to finish the picture on the front!
It feels never-ending having come to the middle of it, and I really had a hard time finding my motivation, to be honest. 
Men altså - ved siden af pejsen var det jo faktisk meget hyggeligt, og jeg satte mig omhyggeligt delmål på cirka 10 pinde, så jeg følte jeg kom fremad.
Som I kan se, endte det med et andet billede. Jeg foreslog, at det bare skulle være zombien i midten og måske en cirkel uden om med lidt af omgivelserne, men nevøen sagde nej. ALT i Minecraft er firkantet, så selvfølgelig skulle det hele med.

But really - sitting next to the fireplace, it was kind of cozy, and I was very focused on having smaller goals with about 10 rows, so I felt like it was going somewhere.
As you can see, we ended up using another picture. My suggestion was the zombie and maybe a circle with the surroundings, but my nephew said no. EVERYTHING is square in Minecraft, so of course, he needed the squares. 
Ihvertfald - jeg blev færdig med billedet! Om aftenen så det sådan her ud. Nu skal jeg bare strikke halsen og sy ender fast på bagsiden, sy den sammen og strikke halskanten. Den må da meget gerne blive færdig i dag!
Den ser sådan lidt Picasso-agtig ud med baggrunden, men den blev, som den blev. Det var de farver jeg havde med, og jeg synes nu det er ok. Det kunne jo under ingen omstændigheder komme til at ligne originalen helt!

Anyway - I finished the picture! In the evening, it looked like this. So now I'll just knit the neck-part, sew in all the ends, sew it together and knit the neck rib. I would love it to get all done today!
It looks a little Picasso-like with this background, but it looks like it does. These were the colors I had at home, and I do think it looks okay. There was no way I could make it look totally like the original picture!

4 kommentarer:

  1. Flot lavet. Sikke en fart der er på de pinde

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg måtte jo udnytte tiden indendørs, og jeg VILLE have den færdig herovre.

      Slet
  2. Det er da vildt flot! Du er godt nok hurtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Det føltes utroligt langsommeligt med de der mange pinde, men heldigvis gik det.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails