lørdag den 12. januar 2019

Tilbageblik / Looking back

Det er hyggeligt at have kamera på telefonen og det er hyggeligt med facebook, når der dagligt dukker minder op fra samme dag nogle år før. Lige for tiden er det billeder fra Israel som dukker op, da jeg var der for 2 år siden.
Hold op, det var hyggeligt! Udsigten fra mit vindue i mit (totalt spartanske) rum var intet mindre end fantastisk!

I love having my phone as a camera, and it is really nice with facebook, when the daily memories pop up from the same day earlier years. Right now, I get photos from Israel almost every day, since I was there 2 years ago.
It was so nice! The view from my window in my (really almost empty) room was nothing short of amazing!
Nogle dage købte jeg friske pitabrød og spiste dem med tun, æg, tomat og rød peber. Jeg har faktisk aldrig smagt så lækre pitabrød i Danmark. Der var selvfølgelig også anden god mad - f.eks. i hospitalskantinen, hvor jeg spiste et par gange om ugen. DET var godt!

Some days, I bought freshly made pita bread and ate them with tuna, egg, tomato and red bell pepper. I never had pita bread this delicious in Denmark! Of course there was a lot of yummy food - for instance in the hospital canteen, where I ate a few times a week. SO good!
I weekenderne, tog jeg rundt og kiggede. Jeg fandt f.eks. Oskar Schindler's grav. "Den uforglemmelige livredder", som reddede 1200 jøder fra nazisterne på sin fabrik. (Jeg så faktisk også hans fabrik. Den eneste gang i hans liv han faktisk havde succes, var da han skulle redde menneskeliv. Ellers gik det knap så godt. Det er tankevækkende.)
Sådan en måned, hvor man bare kan lære og nyde og kigge er virkelig guld værd! Det er dejligt at tænke tilbage på. (Selv om jeg ikke fik strikket så forfærdeligt meget den måned.....)

During the weekends, I went around to look at stuff. For instance, I found Oskar Schindler's tomb. "The unforgettable lifesaver", who saved 1200 Jews from the nazis, because they worked at his factory. (I also saw his factory. The only time in his life when he actually had some kind of success, was when he was saving lives. Otherwise, he didn't do that well. It is thought-provoking.)
A month like that, when you can learn and enjoy and gaze is worth more than gold! I love thinking back on it. (Although I didn't really knit a lot that month.....)

4 kommentarer:

  1. Det var virkelig en spændende tur, at følge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig hyggeligt at kunne dele det med jer!

      Slet
  2. Jeg husker også din tur, og nød at følge med.
    I øvrigt kan jeg varmt anbefale Irmas stenovnsbagte pitabrød på frost, - de er SÅ lækre. Og jeg er ked af, at de ikke fås i Jylland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh - det må jeg da lige få tjekket! Tak for tippet!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails