tirsdag den 15. januar 2019

Pendling / Commuting

En af de ting, jeg faktisk har overvejet skal ske i 2019, er jeg meget gerne vil flytte lidt tættere på mit arbejde. IKKE til Sverige (Uha, nej!). Men ihvertfald til Lorteøen - nærmere bestemt tæt på en af Øresundstogets stationer. (Hvis du undrer - Amager hedder "Lorteøen" fordi det plejede at være en losseplads.)
Jeg har endda flere planer i lige den retning - jeg drømmer nemlig om et lille rækkehus! Jeg føler mig forfærdeligt gammel, men jeg er SÅ træt af at bo i lejlighed med folk ovenpå og nedenunder. Det ville være så dejligt med en lille have og plads til at familien fra Jylland kan komme forbi.
Bare tanken om på et tidspunkt at skulle pakke alting sammen får mig også til at føle mig meget, meget gammel. Men sådan er det jo!
Har du store planer for det nye år?

One of the things I've been dreaming to do in 2019, is to move a bit closer to my job. NOT to Sweden (Oh no!). But at least to the "Crap Island" - close to one of the stations of the Øresunds train. (In case you wonder - Amager is called "Crap Island", since it used to be a dump site.)
I even have more plans about just that - I started dreaming of a tiny row-house (I think Google Translate says "terraced house", but that makes no sense to me)! I feel terribly old, but I'm SO fed up with living in an apartments, having people on top of and under me. It would be wonderful with a tiny garden and space for the family to come visit from Jutland.
Just thinking about having to pack everything down at some point also makes me feel very, very old. But that is just how it is!
Do you have any big plans for the new year?

4 kommentarer:

  1. Så fik jeg lige beviset på, at jeg er jyde. Første tanke: Sverige, nå ikke....jamen du bor da i København????
    At du ønsker dig en bolig for dig selv med adgang til jord og græs forstår jeg godt. Sommer, terrasse, havemøbler og grill.....nu fik du mig til at drømme, men sneen som lige nu falder har også sin charme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, jeg bor faktisk IKKE i Sverige! Selv om jeg ikke vil benægte at jeg godt kunne kaldes lidt halvsvensk efterhånden.....
      Åh ja - en have om sommeren! DET er jo perfekt.

      Slet
  2. Det lyder da som en fantastisk plan. Og du kan jo begynde at rydde op og smide ud 15 minutter hver dag. Sæt et ur. Og det er utroligt så langt man kommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Se - DET var virkelig en nyttig ide! Det må jeg se at prøve. 15 minutter overlever man jo nok.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails