tirsdag den 11. april 2023

Lam / Lamb

Da jeg var barn, spiste vi aldrig nogensinde lammesteg. Det var fordi mine forældre kun tænkte på uldsmag når de tænkte på lammesteg, efter de havde været uheldige. 
Men altså. Nu er jeg jo temmelig voksen, og det er dejligt at spise lam til påske! Min nevø kom og hjalp mig. Det lille lamseben fik masser af hvidløg, rosmarin og salt og peber, og efter et par timer i ovnen var det så mørt at det nærmest faldt af knoglen. 

When I was a kid, we never ever had roast lamb. It was because my parents only thought about a wool-taste when thinking of roast lamb, after having som bad experiences. 
But you know. So now I'm quite adult, and I love eating lamb for Easter! My nephew came and helped me eating. The little lambs leg had plenty of garlic, rosemary and salt and pepper, and after a few hours in the oven, it was so well done that it almost fell of the bone. 
Jeg lavede endda sovs! Som blev god! Kan ikke huske det nogensinde er sket før. 

I even made the sauce! That was tasty! I can't remember if that ever happened before. 
Men det muligvis allerbedste ved lam kommer så næste dag. For nogle år siden fandt jeg på at lave sådan en gang Shepherds Pie af rester. Det bliver ikke sådan den rigtige slags, men den bliver nærmest opfundet hvert år. Det er bare SÅ LÆKKERT!!!!!!!!
Det er næsten trist der er et helt år til det bliver påske igen, selv om jeg virkelig glæder mig til at sommeren lige kommer ind imellem.....

But possibly the very best thing about lamb happens the next day. A few years back I got the idea of making Shepherds Pie from the leftovers. It's not the real thing, but I kind of improvise it every year. It's just SO YUMMY!!!!!!!
It's almost sad that there is a whole year before it's Easter again, although I'm really looking forward to the summer coming in between......

2 kommentarer:

  1. Kan du kun spise kan til påske? Det er da trist!!😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - det er helt rigtigt! Jeg spiser skam lam ellers også, men lammested laver jeg kun til påske. Ligesom jeg laver andesteg (når jeg en sjælden gang gør det) til jul...... Helt håbløs!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails