torsdag den 20. april 2023

9

Det garn jeg farvede Langfredag er nu blevet til strømper. Det er da blevet fint, ikke? Jeg havde tænkt at den klare blå stribe skulle være hæl, men så lang ville jeg alligevel ikke strikket skaftet......
Den første strømpe blev færdig, og da den anden var godt på vej opdagede jeg at den første var lidt kort i foden. Så blev de begge to lidt længere!
De er strikket på den sædvanlige pind 2,5 og de vejer 90 gram. Det er sjovt med de der strømpetæpper fordi man aldrig helt ved hvordan det bliver!

The yarn I dyed on Good Friday has been turned into socks. It looks pretty, right? I imagined that the clear blue part should end up on the heel, but after all I didn't want to knit the leg that long......
The first sock got done, and when the second one was almost done, I discovered that the foot of the sock was a bit short. So both ended up being knit a bit longer!
I used the usual size 2.5 mm needles, and they weigh 90 grams. It's fun with these sock blankets because you never know how it will end up!

2 kommentarer:

  1. Sjov måde at lave to ens strømper på ;) eller to forskellige, hvis man skulle finde på at starte i den anden ende med nummer to ... det kunne jeg godt finde på, da jeg lider af second sock syndrom :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det kunne også være sjovt at lave dem forskellige!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails