fredag den 7. april 2023

Slet ikke grim / Not at all ugly

Den lille babytrøje til naboen, som jeg var så skeptisk over, er færdig, og tænk engang - den er rigtig sød! De små flæser på ærmerne er blevet rigtig gode, og jeg synes farven er SÅ fin. 
Knapperne var så lige perfekte, synes jeg. 
Der er en del fejl i bærestykket, for jeg kunne simpelthen ikke finde ud af at regne da jeg skulle lave udtagninger, men når der blev for få ved den ene udtagning lavede jeg bare lidt flere næste gang, og så passede maskeantallet til sidst. 
Mønsteret er fra Klompelompes "Sommerbarn" og hedder Vingejakke. Den er strikket på pind 3 i Pima Bomuld og vejer 80 gram. Dermed kom jeg så op på 995 gram strikket i år. Så garnkøb må lige vente til de næste strømper snart er færdige.......

The little baby cardigan for my neighbor, which I was so doubtful about, is done, and can you imagine - it's really cute! The tiny frills on the sleeves look pretty, and I just LOVE the color. 
The buttons turned out perfect. 
There are a few mistakes on the yoke, since I just couldn't calculate when making the increases, but after a row of increase had too few increases, I just made a bit more next time, and in the end the stitch number was the right one. 
The pattern is from "Klompelompe" and is called wing jacket. It's made on size 3 mm needles using Pima Cotton, and it weighs 80 grams. So then I've knit 995 grams this year. Buying yarn will have to wait until the next socks are soon done.....

2 kommentarer:

  1. Garnkøb er lige om hjørnet 👏 - Trøjen er blevet rigtig fin og søde knapper du har valgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja - garnkøb er så tæt på nu!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails