torsdag den 6. april 2023

7

Årets næste par strømper føltes utroligt langsomme, men var faktisk ret hurtige. De tog lidt under en uge, men det føltes som en evighed..... 
De blev færdige til bryllup. Først kom jeg til Aalborg og tænkte jeg ville nyde det godt vejr og strikke dem færdige ved havnen. Jeg havde bare lige glemt at der altid er en "frisk" brise over Limfjorden (3 grader den dag), så det var ikke superlænge jeg gad sidde der!

The next pair of socks this year felt very slow, but were actually quite fast. They took me a bit less than a week to knit, but it felt like forever.....
They got finished at the wedding. First, I arrived in Aalborg and thought I would enjoy the nice weather and finish them by the harbor. I just forgot that Limfjorden always has a "fresh" breeze across the water (3 degrees Celcius that day), so I did not sit there for a very long time!
Da de så blev færdige - til receptionen - tænkte jeg at det jo kunne være sjovt med et billede af de temmelig lange strømper på lille H. Det blev så det til dato mest kiksede billede af et par strømper. Såååååååå.......

Once they were done - at the reception - I thought it would be fun with a photo of the quite long socks on tiny H. It ended up as the so far most failed picture of a pair of socks. Soooooooo........
Men her er de så på fødderne af modtageren. Jeg tror han blev ret glad. De passer og de er varme og fine! Garnet hedder Corrie Sock fra Happy Fuzzy Yarn, og jeg har brugt 100 gram på pind 2,5. Mønsteret hedder "Cable rib socks", et fint, enkelt mønster med nogle enkelte snoninger. 
Så strikkeriet endte faktisk godt!

But here they are, on the recipients feet. I do think he was quite happy. They fit and they are warm and pretty! The yarn is called Corrie Sock from Happy Fuzzy Yarn, and I used size 2.5 mm needles and 100 grams of yarn. The pattern is called "Cable rib socks", a nice, easy pattern with a few cables. 
So the knitting ended really well!

4 kommentarer:

  1. Ja, de passer jo den intenderede modtager væsentligt bedre :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja - den første som prøvede havde alt for korte ben....
      Nu fandt jeg forresten ud af at din kommentar var markeret som spam! Jeg havde fået mail om at du havde kommenteret, og så var den bare væk! Men nu er du her igen.....

      Slet
  2. Flotte farver- hold da op det var hurtigt strikket👍
    Det er skønt at strikke ude i naturen,synes jeg, men det kan også bare blive for koldt, specielt når det blæser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, det er dejligt at strikke i naturen.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails