søndag den 7. maj 2023

11

I går var jeg til 9 års fødselsdag! Det er jo vildt, som tiden går! Sidste år lavede jeg for små strømper. Det var temmelig pinligt (og gav ekstraarbejde!) så i år ville jeg lave nogle der passede! Hun er kommet op i en skostørrelse så der er sjove mønstre at vælge imellem. 
Da jeg var i USA, købte jeg garn og en sokkebog fra Knitpicks, og faldt næsten med det samme over de her "Rebound socks" fordi de er så enkle og fine og passede præcis til noget garn jeg havde derhjemme. Jeg vendte mønsteret om så jeg strikkede oppefra (som jeg bedst kan lide). Eftersom jeg kun slog 56 masker op og regnede med at der var nok garn, lavede jeg dem ikke i "omvendte" farver. 

Yesterday, I went to a 9 years birthday party! It's crazy how time flies! Last year, the socks I knit were too small. It was quite embarrassing (and gave me extra work!) so this year, I wanted to make some that fit! Her shoe size is so big that there are fun patterns to choose from. 
When I went to the US, I bought yarn and a sock book from Knitpicks, and right away, I stumbled across these "Rebound socks" because they are so simple and pretty and perfect for some yarn I had at home. I turned the pattern upside-down and started from the top (like I prefer). Since I only cast on 56 stitches, I calculated that I had enough yarn and didn't make the colors "opposite". 
De var temmelig hurtige at strikke (med nogle møder) og hun elsker dem! Hun erklærede straks at det var hendes yndlingsstrømper!
De er strikket i håndfarvet Arwetta på pind 2,5 og de vejer 55 gram. 

They were quite fast to knit (with a few meetings) and she loves them! Right away, she declared that these were her favorite socks!
They are made in hand-dyed Arwetta on 2.5 mm needles and weigh 55 grams. 

4 kommentarer:

  1. De er sjove - og meget pink! Tillykke med hende og sokkerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja - de er helt VILDT pink! Heldigt at hun kunne lide dem! Man ved aldrig helt hvad der er yndlingsfarven.....

      Slet
  2. Kan godt forstå hun blev glad for dem, sjovt mønster og skøn farve.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails