mandag den 8. maj 2023

Mariehøner / Ladybirds

Der er mange dyr ude i min have lige nu. Sneglene kan jeg IKKE lide. Hverken dem med hus eller dem uden! De æder mine jordbær og hvad de ellers finder på, så vi er absolut ikke venner! Mariehøns derimod? De er søde! De er pæne og de spiser bladlus som ellers gnaver huller i kirsebærbladene. Så dagens opskrift er på søde mariehøns! Mon de kan bruges til at skræmme bladlus væk? Mønsteret finder du her

There are so many creatures in my garden right now. I do NOT like the snails! Whether they are with or without houses, they eat my strawberries and who knows what else, so we are definitely not friends! But the ladybirds? They are nice! They are pretty and they eat aphids who otherwise make holes in my cherry-leaves. So today's pattern is for nice ladybirds. Maybe they can be used to scare away the aphids? The pattern is right here

3 kommentarer:

  1. Mariehøns er vældigt pæne, og det er herligt at de guffer vores bladlus, men de er IKKE søde. De bider og stinker og er ækelt kradsende når de kravler på den bare hud. Han du huske mariehønseår - gys! Så hellere snegle (med hus, tak), eller edderkopper, eller ... nlsten yvad som helst, bare ikke ørentviste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups, undskyld min noget alternative retstavning, jeg ha været hos øjenlægen ;) Der skulle stå: næsten hvad som helst,

      Slet
    2. Det var nogle mægtig gode argumenter, faktisk! Jeg kan godt huske sådan et mariehøneår. Jeg blev ret træt af dem.
      Men de spiser ikke mine jordbær.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails