søndag den 21. maj 2023

Rigtigt forår! / Real spring!

Der har været et par fridage den sidste uge, både torsdag og lørdag, og jeg har fået lavet lidt i min lillebitte have. Det er virkelig dejligt bare at have haft tid til at være derude!
Foran min terrasse har der været to temmelig store buksbom. Ikke specielt spændende, men de gav god læ og var fine at hænge julelys på. 
Nu var de så også fulde af larver. Faktisk hele 2 forskellige slags, men ikke nogen jeg havde lyst til at blive venner med. Det var så den sidste undskyldning for at få de to buksbom væk! Det ser faktisk pænt ud!

This last week, there were a few days off, both Thursday and Saturday, and I've been doing a bit in my tiny garden. It's so nice being able to spend some time out there!
In front of my terrace I've had two quite big boxwood shrubs. Not that interesting, but they stopped the wind and were great for placing Christmas lights. 
So now they were even full of larvae. Two kinds, actually, but none of them I felled like becoming friends with. So that was the last excuse to remove those two! It actually looks really nice now!
I går var der også så meget sol at shortsene OG min hængekøje kom frem! Det var godt nok skønt at ligge der en times tid og bare slappe af!

So yesterday, the sun came out enough for my shorts AND my hammock to come out! It was simply wonderful lying there for an hour, just relaxing!
Mine små tomater har stået ude om dagen, men inde om natten frem til nu. Nu er de så flyttet helt udenfor, de små pus! De ser noget ynkelige ud som de står der, men det plejer faktisk at gå meget godt, så jeg krydser fingre igen i år!
Jeg havde helt glemt hvor dejligt det var med haven, men nu glæder jeg mig godt nok til sommeren!!!!

My little tomatoes have been outside during the day, but inside at night until now. But now they moved completely outside, poor things! They look quite pathetic, standing there, but usually it goes quite well, so I keep my fingers crossed again this year!
I totally forgot how lovely the garden is, but now I'm really looking forward to summer!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails