tirsdag den 30. juni 2020

Grøn som en frø / Green like a frog

Jeg har strikket en lille romper efter det her mønster. Så varmt som det har været, fandt jeg noget bomuld frem. Helt almindelig bomuld fra Netto, og noget lysere grønt til striber.
Den er blevet sød! Der er rigelig plads til lårene. Virkeligt tykke lår! Og bildæk om maven.
Opskriften er ret nem at gå til, men min strikkefasthed var vist ikke sådan helt skarp. Den er ihvertfald blevet en del større end forventet, men så strikkede jeg den jo bare lidt længere.

I knit a little romper using this pattern. It has been very warm, so I dug out some cotton. Totally plain cotton from the supermarket, and some lighter green for the stripes.
It's really cute! There is plenty of room for the thighs. Really fat thighs! And donuts on the stomach.
The pattern is really easy to work from, but my gauge was really off. It turned out quite a bit larger than expected, but then I just knit it longer.
Jeg lavede selerne bredere, og måske lidt længere. Ved ikke helt om de blev længere, fordi jeg kiggede på selerne istedet for opskriften. Jeg syede også 2 sæt knapper i, så den kan bruges lidt længere.
Ialt vejer den 110 gram og er strikket på pind 3. Den er til lille fætter M, som heldigvis er temmelig madglad, så det kan jo være han kan passe den!

I made the suspenders a bit broader, and maybe longer. I'm not quite sure if they are longer, since I looked at the suspenders instead of the patter. I also sewed in 2 sets of buttons, so it can fit a bit longer.
It weighs 110 grams in total, and I used 3 mm needles. It's for little cousin M, who fortunately seems to love food, so maybe it will fit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails