fredag den 12. juni 2020

Toget denne uge / The train this week

Mandag morgen, da jeg skulle på arbejde, stod der for første gang i knap 3 måneder det her på skiltet. For det første - toget kørte ikke bare til Malmö. For det andet - togene kører nu igen til almindelig tid! Hvert 20. minut! Det er bare fantastisk! At kunne gå ind i toget og sætte sig og blive siddende.

On Monday morning, going to work, for the first time in almost 3 months, the sign looked like this.
First of all - the train didn't just go to Malmö. Second of all - the trains are on their normal schedule!
Every 20 minutes! It's just amazing! Just entering the train, sitting down and staying there.
Onsdag aften kom jeg ret sent hjem efter et ret hyggeligt besøg hos en kollega. Da jeg kom ned på stationen, holdt der så de her to tog. Heldigvis kom mit rigtige tog lige bagefter.

On Wednesday evening, I came home quite late after a nice visit to a colleague. When I got to the station, these two trains were on the tracks. Fortunately, the right train quickly arrived. 
De sidste 3 måneder har der været nærmest HELT tomt i lufthavnen. Jeg har glad cyklet på fortovet hen til stationen. Men i går? Der er begyndt at komme rejsende. Faktisk. Så nu skal jeg se mig for og ikke cykle ind i nogen.
Det er faktisk helt ok.......

These past 3 months, the airport has been kind of TOTALLY empty. I've been happily biking on the pavement (completely forbidden in Denmark, if you were wondering) when going to the station. But yesterday? Travellers are turning up. Actually. So now I have to take care not to hit people.
It's actually quite okay......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails