søndag den 2. august 2020

Dag 2 / The second day

I går havde de lovet sol og varme, som den eneste dag den kommende uge, så i går malede vi.
Det gik helt vildt hurtigt at male skuret! Når man er 2 til det, så er det jo ingen sag, så efter 3 timer var det malet 2 gange OG vi havde spist is. Og frokost.
Jeg havde købt 2 spande maling, bare fordi jeg er blevet så overrasket med den hvide maling, men efter en halv spand var vi færdige. Det er virkelig herligt at det nu også er ordnet. Jeg må snart planlægge at male indendørs!

Yesterday, they promised sun and heat, as the only day this week, so yesterday, we painted.
The shed was painted so fast, it felt unreal! When you are 2 people working, it's nothing, actually, so after 3 hours it had been painted twice, AND we had ice cream. And lunch.
I bought 2 buckets of paint, just because I have been surprised with the white paint, but after half a bucket, we were done. It's wonderful that this is fixed too. I really have to get started planning for the indoor paint as well!
Om aftenen - efter at køleskabsdøren pludselig faldt af midt i madlavningen - fik jeg endelig indviet mit bålfad. SOM det var hyggeligt!
Min niece er gammel spejder, og det kostede kun 2 tændstikker at få gang i bålet.

In the evening - after my refrigerator door suddenly dropped off while dinner was cooked - I finally got to try my fire pit for the first time. It was the best!
My niece used to be a scout, and lit a beautiful fire with just 2 matches. 
Endelig fik jeg prøvet at bage snobrød i min egen have, og det var bare helt perfekt. Min have føles pludselig meget større når man også kan gøre sådan noget!
Men tilbage til køleskabet. I dag går jagten på et nyt. Det var ikke lige med i planen, selv om jeg da godt havde tænkt på at det nok skulle skiftes på et tidspunkt. Søde Ann Jeanet har lovet at lægge bil til - og kunne også låne mig en køleboks. Niecen må så aktivere sig selv nogle timer, men det går nok. Hun kan OGSÅ godt lide min hængekøje, og hvis hun bliver træt af den, er der flere fliser at rense for ukrudt. Det er så hyggeligt at have hende her.

Finally, I got to bake bread on sticks in my own garden, and it was so perfect. My garden suddenly feels a lot bigger when I can do that!
But back to the fridge. So today I'll go hunting for a new one. It wasn't really in my plan, although I had been thinking that it couldn't last forever. Sweet Ann Jeanet promised to help me with her car - and she could lend me a cooling bos. My niece will have to activate herself for a few hours, but I'm sure it will work out. She ALSO likes my hammock, and if she is fed up with that one, there will be more garden tiles to cleanse for weeds. It's so nice having her here.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails