lørdag den 22. august 2020

En evighed / An eternity

Jeg er endelig kommet så langt med min nevøs strømper at jeg er startet på nummer 2! Den øverste kant er strikket på tværs med en million snoninger, men nu er den klar OG der er samlet masker op til strømpen. 
Jeg er endda kommet så langt, at kanten er syet sammen! Hvorved jeg opdagede, at jeg lige havde glemt et par pinde i mønsteret, så det bare overhovedet ikke passer sammen. Men ved I hvad? Jeg tror min nevø er ligeglad. Hvis han opdager fejlen, så må han have ros for det. Jeg gider virkelig ikke lave noget om, for jeg tror ikke han opdager det. 
De her strømper får lige en dag til, og så må jeg hellere komme i gang med det par som bare SKAL være færdigt til en 30 års fødselsdag på lørdag. De skal jo nok have lidt mønster, men det bliver så nødt til at være sådan noget som nærmest strikker sig selv. 

I finally got so far on my nephew's socks that I started the second one! The top border is knit around with like a billion cables, but now it's done AND I picked up stitches for the sock. 
I even got so far that I sewed the edge together! Which was when I found out that I forgot a few rows on the pattern, and it totally doesn't fit. But do you know what? I think my nephew doesn't care. If he sees the mistake, he is really good and need to be praised. I really don't want to change anything, since I don't think he will notice. 
These socks will have one more day, and then I'd better get started on the pair that MUST be done for a 30 year birthday on Saturday. They need to have a bit of pattern, but that will have to be the kind of pattern that almost make itself. 

5 kommentarer:

  1. Jeg tror nu også at din nevø bliver glad for strømperne- for fejl eller ej,så er det er flot mønster.Han får også nogle strømper ingen andre har😊
    Fortsat god strikke-weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, jeg tror også han bliver glad for dem. Nu har de jo pillet mange postkasser ned i USA, så det bliver spændende, hvornår han får dem.

      Slet
  2. Jeg er helt vild med den kant! Hvad hedder mønstret?

    SvarSlet
    Svar
    1. De hedder Irish Coffee, og det er dem her på Ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/irish-coffee-socks

      Slet
    2. Mange tak! De er straks sat på min (lange) to-do-liste.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails