søndag den 23. august 2020

Den første uge / The first week

Den første uge efter ferien er endelig færdig. Jeg havde vagt i går og nåede at læse de vigtigste mails - langt om længe - efter en temmelig travl uge. 
Det kulminerede så med maskekrav. Så i går morges havde jeg pænt maske på i 10-15 min indtil vi nåede ud på Øresundsbroen, og igen 10-15 min på vej hjem nu til morgen. 
Jeg er såmænd helt glad for at arbejde i Sverige, hvor der godt nok er masser af restriktioner, men det føles alligevel mere normalt. Også selv om vi nu overhovedet ikke må få besøg af kolleger fra andre sygehuse eller selv tage på nogen form for rejser eller besøg. Jeg håber stadig, at jeg ikke får det igen - men eftersom jeg plejer at få ALT i luftvejsvirusser, så bliver det jo spændende at se. 
Nu vil jeg nyde søndagen og få brugt eftermiddagens regnvejr på at indhente noget forsømt strikketid. 

The first week after my vacation is finally over. I was on call yesterday, and finally got the most important mails read - after a rather busy week. 
So it culminated with the new rule about medical masks. Yesterday morning, I very nicely wore my mask for 10-15 minutes until we were on the bridge, and again 10-15 minutes going home this morning.
I am really happy that I work in Sweden. There are lots of restrictions, but still it feels a bit more normal. Even though the latest thing is that we are not allowed to have visits from other hospitals or to go anywhere ourselves. I do hope I will not catch this virus again - but since I tend to get EVERYTHING airway virus related, it will be interesting to see.
Now I will enjoy my Sunday and spend the rain this afternoon trying to catch up on some knitting time. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails