tirsdag den 8. marts 2011

5 år / 5 years

Dette indlæg kommer til at handle om 5 år på flere
måder. Allerførst mine vanter - sidste år i december fik jeg en uventet, og meget skøn gave fra Frida. Garn og mønster til fine, islandske vanter! Jeg nåede faktisk at gå i gang i december, men så gik jeg i stå, og vanterne lå i strikkekurven i 2 måneder, indtil jeg pludselig søndag aften besluttede mig for, at NU skulle de altså være færdige, inden foråret tog helt over! (Som om....) Færdige blev de - 52 gram fin varme! - og mandag morgen blev de indviet på vej til arbejde.
Og blev jeg lige 5 år igen! Jeg var så glad, så glad for mine nye, fine vanter at jeg faktisk ikke havde lyst til at tage dem af igen på arbejdet.... (Heldigt, at det er en børneafdeling!)
De kom nu godt nok af, men om aftenen da jeg fik fri, blev jeg nøjagtigt lige så glad for at finde dem i skabet og tage dem på igen!
Så - tusind, tusind TAK, Frida!

This post will be about being 5 years old. In several ways! First about my mittens. Last year in December, I receive an unexpected, wonderful gift from Frida. Yarn and pattern for beautiful, Icelandic mittens! I started knitting quite fast, actually, but then I stopped and the mittens slept for 2 months. But sunday evening I decided to finish them. NOW! So - monday morning I wore my new gloves cycling to work. Are they pretty or what! Actually, I wanted to wear them all day at work, if I could (I am very thankful to be working at a pediatrics department) Off they came, though, but I was happy once more to find them in my closet after work, and wear them on the way home.
THANK YOU, Frida! 52 grams of pretty warmth. Can't be better!

Så til en lidt mere håndgribelig måde at være 5 år.
Nevøen fik sin dragebluse i lørdags. Han VAR advaret, så da jeg kom, sad han og kaldte i stuen, og da jeg nåede derind, stod han helt klar i undertrøje til at få den nye bluse på.
Om han var glad? Jeg måtte love ham, at hvis denne bluse går i stykker, strikker jeg fluks en ny.
Er det så dejligt at strikke til andre? Det tror jeg nok....

Then another 5 year old. My nephew received his sweater on saturday.
He knew before I came, that I would bring the sweater, so when I entered the house, he was calling my name from the living room, and when I found him, he was sitting in his undershirt - ready to put on the new sweater.
Was he happy? Well, he made me promise to knit him another sweater, should this sweater somehow be broken.
A reaction like that really makes it worth the trouble to knit something for others!

11 kommentarer:

  1. Fede vanter!
    Kan godt forstå du elsker dem.

    Hvor er det altså søde, at han stod klar i undertrøje. Det er da ikke til at stå for :-)
    Tænk hvis min Emil(en 16 årige lange lømmel)ville elske mit strik lige så meget? ;o)

    SvarSlet
  2. Jeg mente selvfølgelig sødt ikke søde :-)

    SvarSlet
  3. Super flotte vanter!

    Hvor er det skønt at gaven blev modtaget med åbne "bare" arme :O)

    SvarSlet
  4. Superfine vanter. Nevøen forstår da at sætte pris på dit strik.

    SvarSlet
  5. Det er da genialet naar ens strik er saa ventet at han ligefrem staar parat i undertroeje. Supert.
    Dejlige vanter + dejlig foelelse af at gaa i barndom igen.

    SvarSlet
  6. Glemte lige at sige at du har sandelig haft travelt og at jeg er gaaet glip af en masse indlaeg. De skal nu laeses saa jeg kan blive opdated.

    SvarSlet
  7. Pps. Din mailadresse er forsvundet, saa kan du ikke lige sende mig din adresse + deadline paa teatrold@gmail.com

    SvarSlet
  8. at give og modtage... :-)

    Essensen i menneskelige forhold.

    smukke genstande du fremviser :-)

    SvarSlet
  9. Ja - min nevø var virkelig ultra-nuttet, som han stod der i undertrøje og var på vej på hovedet i min taske for at finde sin trøje...
    Mine vanter - jeg er i rigtig god kontakt med min barnlige side generelt, men lige præcis de her vanter er godt nok fine. Måske fordi jeg ikke så tit strikker vanter?

    SvarSlet
  10. Man skal have lov til at være 5 en gang imellem... og særligt, når det faktisk er ens alder.
    Den reaktion er da den bedste man kunne tænke sig, når man strikker til andre! Men jeg kan nu også godt forstå, at han er glad... den trøje er bare så flot!

    SvarSlet
  11. Tak, Karen. Jeg faldt tilfældigt over mønsteret på Ravelry og håbede, at han ikke følte sig for stor til drager. Det var så heldigvis ikke tilfældet!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails