tirsdag den 1. marts 2011

Må man det? / Can I do this?

Jeg har meldt mig ind i en sokkeklub hos Alice. Sådan en, hvor man for en god slat penge får lov at få helt unikt strømpegarn og fine opskrifter, som ingen har set før.
Det første bundt garn kom i januar. Hold helt op, som det er lækkert! Strømpegarn med en god slat cashmere, og ovenikøbet håndfarvet i nogle af de farver jeg virkelig, virkelig godt kan lide...
Det tilhørende mønster er på strømper strikket på skrå. Rigtig sjov teknik og fine strømper med gode detaljer.
Hvad er så problemet? Jo, jeg synes, garnet er "for fint" til mønsteret. Jeg vil gerne gemme det og drømme og planlægge, ikke bare strikke strømper på skrå. Jeg vil da gerne strikke strømperne, det er ikke det, men bare i Wollmeise i stedet.
Kan man det? Strikke et sokkeklub-mønster i uautoriseret garn? Altså - det er jo mit garn, det ved jeg godt, men alligevel... Det er jo ikke meningen med klubben, vel?

I bought a membership in the sock club by Alice. You pay some money, and you get some really one-of-a-kind sock yarn and lovely patterns that no-one ever knit from before.
The first skein of yarn arrived in January. And - WOW - this is exceptional! Sock yarn with a good deal of cashmere, and even hand-dyed in some of the colours that I really, really like....
The accompanying pattern is for socks knit on the bias. Really interesting technique and lovely socks with fine details.
So - what is the problem? Well, I just think the yarn is too wonderful for the pattern. I want to stash it and dream and plan, not just knit socks on the bias. I do want to knit the socks, but I want to use Wollmeise instead.
Can I really do that? Knit a sock-club pattern in un-authorized yarn? It is my yarn, I know that, but anyway..... It is not really the intention of joining a sock club, is it?

8 kommentarer:

  1. Selvfølgelig kan du det. Så får du ovenikøbet dobbelt glæde af klubben. Først en god opskrift, og derefter ekstra lækkert garn...

    SvarSlet
  2. Forstår godt hvad du mener med at garnet er for fint! Jeg synes du skal gøre som du vil med garnet, som du selv siger, så er det jo dit! På den anden side er dette garn nok udvalgt til at vise mønstret frem på smukkeste vis. Glæder mig til at se hvad du finder på :-)

    SvarSlet
  3. Si'fø'jammelig! Godt nok skal vi passe på vores fødder og iklæde dem lækre ting, men ligefrem guld! Der må da kreeres noget, som man også kan nyde uden hele tiden at skulle hive op i bukserne!

    SvarSlet
  4. Hmm, ælle bælle! Meget svært valg ;o) Super lækkert garn!

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer.
    Jeg tror ikke, jeg nænner lige at strikke de her strømper af det her garn....
    Jeg er glad for, at I forstår mig!

    SvarSlet
  6. Selvfølgelig kan du det :)

    SvarSlet
  7. Du er helt fri til at bruge dit garn som du vil, også selvom du er medlem af en sokkeklub, se den som inspiration....

    SvarSlet
  8. Ha ha - det er jo herligt, når I er enige med mit underjeg....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails