fredag den 4. marts 2011

Kursus / Course

Jeg har lige haft fornøjelsen af 3 dages kursus. Der var store planer, siger jeg jer... For strikketøjet, altså!
De blev sandelig også indfriet! "Februar"s projekt til min korteste nevø blev færdigt i en susende fart. Den har været sjov at strikke - lidt flerfarvestrik, men ikke for meget, og herefter glat og ensfarvet resten af vejen.
Flerfarvestrik er nok generelt ikke det smarteste at medbringe på kursus, for man er jo ligesom nødt til at kigge lidt på det, ikke?
Smart var det heller ikke at spørge psykolog-kursus-lederen, hvad "strikke-rollen" i gruppen stod for. Det var ikke ord som "åbenhed" og "engagement", der flød ud af munden på ham, men på den anden side havde han vist aldrig set én strikke på kursus før.... Mine med-kursister har taget det pænt, og nogle stykker lagde endda billet ind på trøjen - men.... Næh nej. Den er til nevøen!
Lidt fakta? Opskriften er her. Jeg har strikket i Hjertegarn "Roma" og brugt ialt 270 gram. Det har været lidt bagvendt - jeg brugte pind 4 i stedet for 4½, men alligevel måtte jeg gå en størrelse ned fordi strikkefastheden var anderledes. Til gengæld lavede jeg så blusen lidt længere.
I aftes var så friaften efter 2 aftener med kursus. Jeg ville have været til strikkecafé hos Bettedesign - det var jo lige en aften jeg kunne! - men måtte se i øjnene, at det var sofaen der kaldte... Øv. Forhåbentlig en anden gang?


I have just had the pleasure of a 3 days course. I had big plans. Plans for knitting!
It went really well - my "February" project for my youngest nephew knit up really fast and finished during the course. It has been a lot of fun to make this - a bit of Fair Isle, but not too much, and then just knit-knit-knit in one colour the rest of the sweater.
I have to admit, though, knitting with 2 colours is not really good planning for a course. You have to watch the knitting, right?
It wasn't really great planning either when I asked the psychologist-course-teacher about the "knitter-role" of a group. He wasn't really overflowing with words like "openness" and "participation". On the other hand - he had never been teaching someone knitting before in his life. My fellow students didn't mind much, though, and a few asked to bring home the sweater for their own kids.. But - oh no! - this is for my nephew!
A few facts? The pattern is this one. I made it in cotton and acrylics, and it was a bit weird - the gauge was different, and not only did I have to use smaller needles, but also go down one size. I used 270 grams of yarn.
Last night was my night "off" during the course. I had been planning to join the knitting café at "Bettedesign", but then I really needed to do nothing.... Too bad....

4 kommentarer:

  1. Super sejt, at du strikker på kursus. Da jeg var studerende i ´80erne var vi mange der som den naturligste ting strikkede til forelæsningerne. Ved ikke om man gør det stadig; tror det ikke. Har tit haft lyst til at have strikketøjet med til konferencer, kurser, etc, men ikke haft modet.

    SvarSlet
  2. Hold da op du er hurtig. Såvidt jeg husker, var du lige startet på den i søndags??
    Super sød :O)

    SvarSlet
  3. wuuushhhhh... så så man lige den trøje blive spurtstrikket!!!

    Godt gået! Den er altså rigtig fin og sød! Håber nevøen bifalder den!

    SvarSlet
  4. Pia - du kan TRO, jeg strikkede videre! De opdagede jo også ret hurtigt, at jeg sagtens kunne følge med alligevel...
    Kirsten - jo, det var den. Intet som et kursus til at sætte fut i strikketøj!
    Lykkefanten - ja. Man skulle sandelig ikke blinke! Mange tak i øvrigt. Jeg glæder mig til at give den til ham i morgen!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails