torsdag den 17. marts 2011

Marts / March

Mit marts-projekt er kommet i gang. Svigerinden gennem ca. 25 år har sneget sig ind i rækken af nevøer og niecer. Hun har nemlig ønsket sig et sjal til sit sølvbryllup til sommer med betingelserne, at det skal være sort, og det må ikke være uld. Godt så!
I september havde jeg jo fornøjelsen af at besøge "Ho strik" med et par veninder, og der købte jeg - efter gode råd fra Jane, der har butikken - købte jeg Karen Noe "Merceriseret bomuld" og BC garn "Jaipur Silk Fino" til at strikke sammen.
Et ualmindeligt godt råd, har jeg opdaget! Begge garner er meget tynde og tilsammen bliver sjalet så blødt og smidigt, at det kun kan blive godt.
Opskriften er "Swan Shawl" fra "Sock Yarn - One-skein Wonders" - den bog er et must for alle strømpegarnselskere....
Hvad skal jeg sige? Det bliver smukt, varmt og blødt. Kan et håndstrikket sjal overhovedet ønske sig mere?

My March-project is coming along. My sister-in-law took her place in the row of nieces and nephews, although she doesn't really belong. But she had asked for a knitted shawl for her 25 years anniversary (silver-wedding) this summer. The conditions? It must be black, and it must not contain wool....
In September I had the pleasure of visting "Ho Strik" with some friends, and the owner advised me to buy thin cotton and thin silk and knit them together.
Great advice! Both yarns are very thin and knit together the shawl turns out so soft and flexible that the result is bound to be good.
The pattern is "Swan Shawl" from the book "Sock Yarn - One-skein Wonders" - a book that you have to buy if you love sock yarn....
The shawl will be beautiful, warm and soft. Need I say more? I think that fulfills any dream of any handknit shawl ever!

6 kommentarer:

  1. hvor ser det smukt ud, både farve og mønster. Det ligner dog at man skal holde tungen lige i munden og ikke læse imens, men meget smukt.

    SvarSlet
  2. Et meget smukt mønster, der vist kræver en anelse opmærksomhed. Hun kan godt begynde at glæde sig til sølvbrylluppet.

    SvarSlet
  3. Uha, ja - det er svært! Man skal liiige holde øjnene i bogen, men heldigvis mest til midterstykket.

    SvarSlet
  4. DET ser fint ud!

    Og så kan det da nok lige være at jeg måtte bestille et par bøger på amazon. Tak for tippet!

    SvarSlet
  5. Uh, hvor det lyder som en lækker garn blanding - heldige svigerinde :o)

    SvarSlet
  6. Berit - det er en sjov bog, der udnytter farveskift osv. (Amazon er et farligt sted!)
    Lykke - det er SÅ lækkert. Måske skulle jeg snuppe det til mig selv?

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails