fredag den 11. marts 2011

Lidt luksus / A bit of luxury

I skolen lavede jeg ofte penalhuse i håndarbejde. Mange penalhuse har boet i min taske - et af de mere bemærkelsesværdige var syet i sælskind og levede nogle år, inden det blev skaldet og røg ud. Mit nuværende "gamle" penalhus er vist ihvertfald 25 år gammel, og det sidste år har det været den rene ynk. Hullet. Grimt. Defekt lynlås. Der var behov for et nyt!
Mit nye penalhus er lige blevet færdigt. Strikket i vævestrik efter et "Hendes Verden" mønster fra forrige sommer (nr. 35/09). Jeg har brugt 28 gram Noro Silk Garden Sock - total luksus at have et penalhus i så fint garn, ikke?
Lynlås og for (med hjerter) er syet på i hånden. Vældig fint... Det må meget gerne holde de næste 25 år!

Going to school I often sewed pencilcases during my crafts lessons. I had many different pencilcases living in my bag - one of the most noteworthy was made by fur from a seal and lastet a few years until the fur fell off. My present "old" pencilcase is at least 25 years old, and during the last year or so it has been really pathetic. Filled with holes. Ugly. Broken zipper. I needed a new!
The new pencilcase just finished. Knitted in a way to look like woven fabric, using a pattern from a magazine. I used 28 grams of Noro "Silk Garden Sock" - pure luxury for a pencilcase!
I sewed in the zipper and lining (with little hearts) by hand. Very pretty.... Hopefully lasting for the next 25 years!

5 kommentarer:

  1. Meget fint.....Jeg ville nu gerne se det om 25 år ....hahaha:o))
    Kh. Majbrit:)

    SvarSlet
  2. Mange tak - jeg er ret tilfreds.
    Om 25 år? Det kan vi da godt sige - hvis jeg kan huske det til den tid!

    SvarSlet
  3. Rigtig smukt - den strikketeknik må jeg da lige lure nærmere på. God weekend ;O)

    SvarSlet
  4. Kirsten - det er ikke svært. Vævningen kommer ved at tage masker løst af med garnet foran arbejdet. Til gengæld bliver det enormt tæt og fast.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails