tirsdag den 11. juli 2023

Farvel, ferie / Goodbye, vacation

Mine første 2 ugers ferie var pludselig slut! Afslutningen var dog god. Min stakkels niece har nu boet her i 5 uger og havde ikke været hos Ugandais endnu! Det ligger ikke så langt væk og jeg var nem at overtale. Det var lækkert!

The first 2 weeks of vacation were suddenly over! The last bit was really good, though. My poor niece has been staying here for 5 weeks and didn't visit Ugandais yet! It's not far from my place and I was easily convinced. It was so good!
Søndag morgen var ferien så pludselig totalt slut! Det var ret surt at stå der og vente på toget, men når først arbejdet går i gang er det såmænd fint nok. Det var jo en virkelig varm dag, og heldigvis nåede jeg at spise en is med en kollega i solen. 

On Sunday morning, my vacation suddenly ended! It was pretty sad standing there, waiting for the train, but once my work starts, it's fine. It was a really warm day, and fortunately I found time to sit in the sun, eating an ice cream with a colleague.  
Jeg fik ikke sovet meget, så jeg må bare indrømme at mandag morgen var hele min udhvilede ferie-følelse virkelig bare langt væk! Det hjalp med en energidrik. Det er nok cirka 25 år siden jeg drak sådan en sidst. Dengang var den altså bare mere effektiv!
Men altså. De to ugers arbejde er godt i gang og jeg glæder mig til de næste ferieuger!

I didn't get to sleep a lot, though, so on Monday morning, my entire well-rested sense of vacation had totally gone! A can of Monster energy-drink helped. I guess it was about 25 years ago since I last had one of those. Back then it was a lot more efficient!
But you know. My two weeks of work have started and I'm looking forward to more vacation!

2 kommentarer:

  1. Super god måde at slutte ferien på med en is🍦- is kan man(næsten)ikke få for mange af.☺️

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, is er så godt! Virkelig god måde at slutte på!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails