fredag den 7. juli 2023

Mere garn! / More yarn!

Det var godt nok ikke mange uger siden jeg var i Aarhus til bryllup og syntes at jeg knap havde besøgt nogle garnbutikker i år! 
Det er der så lavet om på, kan jeg vist roligt sige. Først i Mariager, hvor jeg havde et 2 år gammelt gavekort jeg endelig kunne bruge! Strikkehjørnet er flyttet til andre lokaler og er lige vokset en hel del. Det er en rigtig hyggelig butik! Barnet på 6 år ville ikke med. Alligevel endte jeg med at finde garn til en sweater til ham. I Arwetta. Det bliver helt sikkert godt! Jeg valgte også selv en opskrift, når han nu ikke gad, så jeg håber han kan lide fossiler!

Not too many weeks ago, when I went to Aarhus for a wedding, I thought that I had hardly visited any yarn shops this year! 
Safe to say that this is not the case any more. First in Mariager, where I finally got the chance to use a 2 year old gift card! Strikkehjørnet moved to other rooms and grew quite a bit. It's a really nice shop! The 6-year old did not want to come. Still, I ended up finding yarn for a sweater for him. In Arwetta. I'm sure it will be great! I even picked a pattern myself, now that he did not want to, so i hope he likes fossils!
Nu, hvor jeg er i Sønderjylland, har jeg været i Haderslev en dag. Lige ved siden af Domkirken ligger garnbutikken Ganache, og DEN er fantastisk! Hvis jeg boede i nærheden ville jeg faktisk ikke turde gå derind. Ihvertfald ikke alt for ofte! 
Nu tog jeg derind og viste mit garn hvor det kommer fra. Der var udsalg, og jeg endte skam også med at få noget bomuld/hør garn med hjem. Man skal jo støtte de lokale garnbutikker, ikke? Jeg tror allerede helt sikkert jeg skal derind igen om et år. 

Now that I'm in Southern Jutland, I've been to Haderslev for a day. Right next to the cathedral, there is a really great yarn shop, Ganache, that is amazing! If i lived close by, I would not dare visiting it. At least not too often!
Now I went there and showed my yarn where it came from. They had a sale, and I did end up bringing home some cotton/linen yarn. You need to support the local yarn shops, right? I do think that I'll come back next year again. 

3 kommentarer:

  1. Jeg har selv lige været der i sidste uge og kan kun give dig ret , den er virkelig fantasisk mvh vipper

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er totalt fantastisk! Heldige dig!

      Slet
    2. så meget værre at man bor så lang væk (christianshavn) eller det er måske meget godt ,så man ikke får handlet sig fra hus og hjem :-)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails