tirsdag den 4. juli 2023

Mariager

I weekenden tog jeg niecen med til Mariager for at besøge min nevø og hans familie. Det er ved at være et par år siden sidste gang, så det var på tide!
Det var så hyggeligt. Godt nok var vejret ikke det fineste, men vi nåede rigtig mange ting. Vi kom ud at sejle, f.eks., og selv om det regnede lidt da vi startede, holdt det ret hurtigt op igen. Ham på 6 år er rimeligt dygtig til at styre båden, faktisk. Det er imponerende! 

This weekend, I took the niece to Mariager to visit my nephew and his family. It's been a few years since I was there last time, so it was about time!
It was so nice. The weather wasn't really the nicest, but we did quite a few things. We went sailing, for instance, and although it was raining a bit when we set off, it stopped after a while. The 6 year old is fairly good at steering, actually. Impressive!
Vi kom også ud i skoven og fandt en trold! Dette er Ivan Evigvår. Han stod der, rar og venlig og stor. Slet ikke svær at finde. 

We also went to the forest and found a troll! This is "Ivan Evigvår". He just stood there, nice and friendly and big. Not at all hard to find.  
Vi kom forbi denne dør som er helt utroligt skæv! Der er så mange fine huse med smukke detaljer. 

We passed this door which doesn't have any straight lines! There are so many houses with beautiful details. 
Om søndagen "kom vi til" at tage veterantoget. Det var sjovt! Jeg tror ikke jeg har kørt med sådan et siden jeg var barn, faktisk. 

On Sunday, we "happened" to take the veteran train. It was fun! I don't think I tried that since I was a kid, to be honest.  
Vi nåede også ind i en vikingegrav. Der var virkelig mange vikinger omkring fjorden, og der er mange grave. Bare at forestille sig hvordan det var dengang! 
Desuden nåede jeg i garnbutik og fik brugt mit 2 år gamle gavekort. Jeg har købt meget garn på det sidste.... Det er virkelig dejligt!
Nu er jeg så nået til den anden uges ferie og er i Sønderjylland. Det er også godt. Mere om det senere.....

We also saw a viking tomb. There were so many vikings around the fjord, and there are many tombs. Just imagine what it was like at that time!
I also got to visit the yarn shop and used my 2 years old gift card. I've bought a lot of yarn lately..... It's just so great!
So now I'm having my second week of vacation, and I'm in Southern Jutland. That is also very good, but more about later on.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails