tirsdag den 10. marts 2020

Magnolia!

Det er slet ikke til at forstå - efter mere end et år! - men nu er min Magnolia faktisk færdig!
Jeg fik garn for cirka halvandet år siden i fødselsdagsgave, og så ved jeg bare ikke hvorfor det har taget så lang tid. Sikkert, fordi jeg ikke kan lide at strikke med to tråde. Man skal bare kigge så meget på det man strikker!

I can't believe it - after more than a year! - but now my Magnolia is actually done!
I got the yarn about 1.5 years ago for my birthday, and I don't really know why it has taken me so long. Probably because I don't like knitting with 2 threads. You need to look so much at what you're knitting!
Mønsteret forneden på sweater og ærmer er fint. Det er lidt svært at se knopperne, men jeg tænker at må komme lidt mere frem hvis de føler for det. Gider ikke sidde og trække dem frem på forsiden.
Da den lige var færdig, var jeg ikke helt begejstret. Mohair og alpaca er virkelig blødt og smyger sig ind til kroppen, og med min kropsfacon er det IKKE det jeg lige har brug for. Jeg følte mig som en kæmpe bamse......

The pattern at the bottom of the sweater and the sleeves is pretty. It's a bit hard to see the nupps, but I think they will be a bit more visible if they feel for it. I don't want to spend my time pulling them to the front.
Right when I finished, I wasn't so happy. Mohair and alpaca is really soft and clings to the body, and with my body-shape it's NOT what I need.  I felt like a giant teddy bear.......
Men så blev den vasket og strukket og tørret, og nu tror jeg faktisk godt jeg vil vise mig i den. Offentligt. Den er rigtig dejlig og fin, varm og blød, og den kommer vist til at blive brugt godt!
Det er dejligt at få noget nyt i garderoben.....
Sweateren er strikket på pind 4,5 og den vejer ialt 405 gram. Jeg har lyst til at strikke noget mere til mig selv. Vildt!

But then it had a wash and stretch and was dried, and now I think I will wear it. In public!
It's really nice and pretty, warm and soft, and I think it will be used well!
It's nice to have something new in the wardrobe.....
The sweater is knit on size 4.5 mm needles, and it weighs 405 grams. I feel like knitting something else for myself. Crazy!

8 kommentarer:

  1. Du ser da godt ud også i trøjen. Det er en flot farve. Stort arbejde ja det er mærkeligt det tager så lang tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, jeg ved ikke hvorfor det tog så lang tid...

      Slet
  2. Flot trøje. Håber du har nydt processen

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails